Kalaspåsk

Igår firade vi Wille,och idag är det
dax att fira pappsen som fyllde för 
ett tag sen.
 
Det ska oxå hinnas med ett däckbyte,
så nu jävlar måste jag sätta fart rejält.
 
Wille fick paket i stora lass,och pappers-
högarna va högre än Omberg typ!
 
Mormor hade tejpat ordentligt,bara för att det skulle ta en stund att öppna!
 
En alldeles egen spis till lekstugan verkade passa herrn,och det provlagades
både bilar och köttbullar i den!
 
En gratulationstrudelutt på nya munspelet drog han oxå av,och mormorn har som
ni ser INTE redigerat röda ögon!
 
2 årståget var oxå på plats,såklart.
 
Efter maten plockade Willes mamma fram tårtan med ljuset i.
 
Jag tyckte dock att det behövdes större låga,och hade därför med mej en
riktig 2 årsraket.
 
Sent omsider kom oxå min stora prins till kalaset så det blev provsmakning
vid nya spisen!
 
Lilleman & Willes pappa försökte bringa lite ordning i datorvärlden.
 
Och då passade Wille & moster på att vila sej en stund!
 
Just det,Willes mammas morbror va ju oxå där(min lillebror alltså),och förstås
äldremorfar längst bak.(äldremormorn va visst på vift just då)
 
Här lyckades jag visst få henne med på bild oxå!
 
Jag lyckades faktiskt få tårtan klar,och här har ni den!
 
Födelsedagsbarnet hade nog föredragit chokladbollar istället för tårta,men det
kan inte hjälpas.Ibland vill mormorn kladda med annat än kokos och havregryn.
 
Den räckte iaf OCH blev över,så nu kan dom fortsätta kalasa ett par dagar till!
 
Det va allt för nu.
Dax som sagt,att ladda för
nästa kalas som går av stapeln i em!
 
Puss & kram från haren!  ♥
 

 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 

 

 
 
Trackback
RSS 2.0