Jag fattar´t inte

Helt osannolikt,eller ja nästan iaf,så
har det gått massor av månader sen
juletid och Valborg närmar sej med
stora gröna steg.
 
Om jag fick bestämma så skulle vi införa
två stycken majmånader,tänk er själva att
få hinna njuta till FULLO av allt det vackra
som fullkomligen exploderar ute nu.
 
Tänk att gröna löv på träden kan göra en
så euforisk varje morgon man vaknar och
ser allt det härliga.
 
Det som har känts och sett naket ut blir 
nu mer påklätt,och det andas nån sorts för-
väntan i luften.
Snart,snart är sommaren här igen!
 
Det kan inte hjäpas,men ju äldre jag blir,
desto mindre gillar ja vinterhalvåren.
 
Om jag gör en regression,vilket jag funderat
på i många år,så kan jag garantera att det
uppdagas att jag levt på sydligare breddgrader
i mina förra liv.
 
För att hylla och välkomna våren,försökte jag
mej på lite måleri (läs:kladd) igår.
 
Det blev inte alls som jag föreställt mej,men
färgerna är iaf dom rätta.
 
Idag väntar nya utmaningar,vad det blir vet
jag inte än,men jag kan man säkerhet säja
att jag inte ska måla iaf,och det är ju ändå
en början vetja!
 
SAY,NO.MORE!
En antydan till "majbrasa",kanske?!
 
Det va roligt så länge det kladdades,så mycket kan jag väl säja iaf.
Och skulle jag få ytterligare ryck,kan jag ju alltid spraya över eller
klutta på annan färg.Vi får se!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0