Igår va det full rulle,idag halsont!

Man ska INTE ropa hej innan man är
över fredagsgränsen!
 
Jag maximerade dock gårdagen rejält,
så det känns trots Herr Pes OCH halsont
ändå ganska bra.
Nu behöver jag inte ha alltför dåligt samvete
om jag vill ligga i soffan och tycka synd om
mej själv idag.
 
Faktum är att jag har ledvärk oxå,tempen har 
jag inte tagit än,nån måtta på tråkigheter får
det allt va,inte ALLT på samma gång.
 
Att Herr Pes sitter där han landade är ju en sak,
men att inte kunna röra sej ordentligt utan att
det gör ont i varenda jävla benbit,DET är trist.
 
Inte för att jag tänkt gymnastisera och övat
spagat,men normala rörelser verkar oxå helt
omöjliga efter att ha försökt sätta mej lite
lätt på en stol bara!
 
Nog om detta,nu får det fanimej va slutgnällt
på en stund.
Apropå igår ja,fick en sån lust att käka fisksoppa
framåt kvällen,men så kom jag på att det inte
fanns nåt fräscht bröd hemma.
Sagt och gjort,det börjades med en liten deg.
 
Varför har jag inte gjort det här tidigare???
Så jävla enkelt och smidigt och gick på typ
en timme drygt.
Behövde bara jäsa en gång,skjuts in i ugnen-klart!
Och gott blev det oxå.
 
Sen plockade jag fram ingredienser till grytan.
Sej,lax,crabsticks,kräftstjärtar och lite annat gott.
 
Jag freestajlade som en tok,och årets godaste soppa blev till!
 
Som om det inte räckte med kladd,så bakade jag en rulltårta oxå.
Fylld med kolamarängsmörkräm och chokladganache med kaffesmak.
Dekorerade sen med lite av ganachen och strödde på hackad vit choklad.
 
Just det ja,nu höll jag ju på att glömma
förmiddagens pyssel.
Då vispade jag ju ihop egen glass vetja.
 
Oxå den fick kolasmak och med moccabönor både i och på.
Den står förvisso kvar i frysen,för jag orkade inte äta mer
efter fisksoppan.
Förresten så är hela rulltårtan oxå orörd,men å andra sidan
står den sej ett bra tag,jag har ju inte för avsikt att va sjuk
och känna mej down i flera veckor precis.
 
Man kan väl säja att jag "lagrar" lite plats i magregionen
ett tag bara,man får inte va dum,då blir man lätt matvägrare
eller ännu värre,träningsgalen.
(högre makter förbjude!)
 
Halsontiga kramar & lördagsnyp på er ♥
 

 
 

 

 

Kommentarer
Postat av: mellan

ser ju inte liiiiite gott ut :P ge mig soppan tack :D

2015-04-25 @ 10:26:33
Postat av: Mami svarar:

Den VAR god oxå =)
Får väl bjuda på soppa nästa gång du kommer ;) ♥

2015-04-25 @ 22:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0