En hel massa busfrön

Igår när jag egentligen skulle ha behövt
göra saker på min "to do list",blev det
som vanligt precis tvärtom!!!
 
Am aj sörprajst???
NOO!
 
Det hela startade med att jag fick bullcravings,
ja inte för att få äta upp dom,bara för att baka!
 
Så det gjorde jag,och smakade inte ens en
microbit när det va klart.
 
Karaktären är fortfarande på restresa,så jag kände
mej skapligt stolt och nöjd när jag plastade in bullarna
efter att ha dekorerat dom lite.
 
För säkerhets skull ska jag skicka med Prinsen ett
gäng till jobbets kvällsfika så han kan bjussa dom
andra killarna.
(frysen är ju ändå full lixom)
 
Jag gjorde samma lika recept som sist,och även denna gång lyckades det.
 
 
Joråsatte,framåt eftermidda´n ploppade så en 
helt annan bakgrej upp i pallet,så jag blev 
tvungen att dra en repa i lokala affär´n för att
uppdatera ingredienserna som behövdes.
 
Receptet jag skulle följa hade jag för länge sen
fått av bästa Eva,och eftersom jag redan smakat
av hennes utbak visste jag exakt hur dom skulle
se ut och hur konsistensen ska va.
 
Nu ska man knappast inbilla sej att det blir så när
man själv testar för första gången.
 
Fy fan vilka jävla busfrön jag fick tag på,inte ett
förbannat rätt nånstans.
 
Ordet förbannad fick en helt ny innebörd,och sen
kom det ännu fler icke rumsrena haranger ur fröken
Majsos mun undertiden jag kladdade med "fröna"!
 
Förvisso smakade dom iaf gott,men till nästa gång ska jag 
se till att va med Eva när hon gör sina.Nåt hemligt knep har
hon,det finns inga tvivel kring det.
 
Tills dess får jag hushålla med dom jag lyckades
få till,och sen är det nog fan bäst att jag håller mej
till sånt jag gjort förut.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0