Bröllop gånger två

Tänka sej va,att i jag i somar ska få gå
på inte mindre än två bröllop.
 
Det första i maj då en görfin vän ska gifta
sej,och det andra i juli då ingen mindre
än min äldsting ska ges bort.
 
Problemet är inte vad man ska ge i present,
för det finns flera brödrostar som dräller här,
och choklad kan man alltid köpa
 
Näe,kruxet är att hitta nån trasa som passar
att ha på sej vid såna här tillfällen.
 
Jag som sällan eller rättare sagt aldrig har
klänning på mej,står nu inför århundradets
pärs,att känna sej som ett ufo i nåt som inte
innesluter benen känns jävligt obehagligt.
 
JAg tror knappast att jag ens av "Stora" kan
komma att få dispens,och det är väl iof tur,
men fatta hur jävla gött det hade varit för en
sån som jag.
 
Det finns iof jättemånga superfina klänningar,
men det spelar lixom ingen roll om man inte kan
bära upp dom och om det ser ut som om man
ska på maskerad.
 
VARFÖR?
Varför blev inte jag en klänningsmänniska?
 
Antagligen för att byxindustrin skulle ha gått
i konkurs,och antagligen för att man inte kan
få allt man skulle vilja!
 
Nåväl,jag får väl koncentrera mej på presenter
och konfetti istället för klädval,jag kanske kan
smita undan efter kyrksamkvämet och dra på mej
nåt mer passande än sladdertyget runt spirorna.
 
Vad gör man inte för "konsten" s.a.s!!
 
Ni ser ju själva,att jag i allra högsta grad är mer byx än
klänningstant!
VISST!  
 

Kommentarer
Postat av: mellan

en skönhet klär i allt <3

2015-04-14 @ 10:10:37
Postat av: Mami svarar:

Hi,hi..du är gullig du ;) ♥♥♥

2015-04-14 @ 10:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0