Bråda dagar i Majsoska hemmet

Det märks att det börjar dra sej mot sommar.
Inte minst då det kommer till bröllop och av-
slutningar som ska uppmärksammas.
 
Igår fick jag förfrågan om en lykta och troligtvis
oxå två glas till ett brudpar.
Dom ska gifta sej den 9:e maj redan!
 
Hoppsan hejsan i verkstadsdelen lixom.
 
Naturligtvis ska jag försöka hinna fixa det,man
vill ju inte tacka nej till gratis reklam för sitt eget
lixom!
 
Jag är så sjukt glad över att få dessa förtroenden,
för det borde ju innebära att det jag gör ändå är
omtyckt och uppskattat.
 
Riktigt jävla stolt blir jag oxå,lilla jag som varken
gått kurs eller har nån somhelst erfarenhet av det
jag gör på diverse glasgrunkor.
 
Med andra ord fattar ni säkert att jag skulle vilja
önska mej fler timmar per dygn,det är ju så förbannat
mycket jag vill hinna med.
 
Å andra sidan får man väl se till att va vaken lite
extra för att på så sätt maximera den produktiva tiden.
 
Nu ska jag bara köra sista finputset på ett handtags-
skydd till Willes vagn som jag försökt få till.
Sen är det bara att kavla upp ärmarna och köra så
det ryker lite överallt!
 
Det är INTE detta,det här är det nysydda till bågen i vagnen!
Blev ju inte så pjåkigt det heller efter typ sjuttiåtta sömmar
och efter eget ihopsnickrat mönster.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0