Ultimat avkoppling

Vilken vecka jag haft!

Inte en tanke på disk,matinköp eller
annat som lätt blir slentrian hemma.
 
På tal om mat,så va väl just den 
biten det som kanske inte låg på högsta
trivselpunkten i Turkiet.
 
Jag är inte så förtjust i konstiga köttbullar,
ättiksindränkta grönsaker eller söta sliskiga
desserter som badar i sin egen sockerlag.
 
Att jag sen hade baciller med mej till Marmaris
och kanske inte mådde helt hundra första tre-
fyra dagarna,det är historia nu.
 
Jag har iaf skrattat,slappat,bara varit och fyllt
på energidepåerna till max och trots att det
blivit väldigt lite sömn p.g.a allt tjatter om allt
mellan himel och jord,så känner jag mej mer
utvilad än på länge!

Och det är väl just DET som en semester går
ut på menar jag,att försöka koppla av och komma
tillbaka som ny.
 
Slänger in lite random bilder och lite huller om
buller och önskar er en solig och skön tisdag.
Idag är det iaf MYCKET trevligare väder här än
det jag välkomnades med igår!
 
Gillar man inte deras käk,kan man lätt äta ett par supergoda
pistage-Magnum istället!

Ganska litet hotellrum,men nyligen upprustat och uppfräschat,
så det räckte gott och väl åt oss!

Mitt resesällskap visade sej vara en riktig badnymf,så det va
inga problem att få badbilder på henne minsann.

Vackra blommor fanns det oxå!

Vattenaktiviteter fanns det många att välja på,och här är en av dom!
 
Basaren inne i stan är ett MÅSTE att besöka,att det är ett enda virrvarr av gångar
och tusentals affärer med mer eller mindre asjobbiga försäljare,det är ju en
helt annan historia!
 
Frukostutsikten klagade vi verkligen inte på,inte en endaste gång faktiskt.

Bjuder väl på en liten mormorsstrandbild,för det hör ju lixom till
att man utnyttjar solstolarna en liten stund varje dag!

Orkar man inte gå,hoppar man bara på en Dolmus anywhere,och det gjorde vi
åtskilliga kvällar.
Man kan oxå åka taxi,och som jag få styra i full fart på klapperstensgator med
hjärtat i halsgropen.Inte det lättaste att fota samtidigt precis!
 
Ett litet bildbevis på att jag faktiskt oxå badade lite fläckvis!
 
Såhär kunde mina lunchtallrikar se ut,och magen fick typ en chock då den ju i
vanliga fall BARA får kaffe med mjölk hemma!

Efterrätten gav som sagt blanka fan i VARJE dag!
Yack!!!
 
På väg till stranden efter en välbehövlig stund i skuggan.
 
Lite halvt poserande och relaxad Majso en dag i Marmaris!

Senast jag såg nån slänga med glassen var 1992,oxå i Marmaris,så jag var
förstås tvungen att fota även denna gång.

Att "paxa" solstolar är ju tydligen på ALLA ställen big sport,så vi
ville förstås inte vara sämre.
SISTA dagen på eftermiddagen placerade vi så ut våra uttjänta
handdukar som ändå skulle kasseras.
Ska bli jävligt kul att se om dom ligger kvar ifall vi återvänder
NÅN gång!
Då har vi åtminstone bästa platserna precis nere vid vattnet!
 
Hotellpoolen va förstås tvunget att testa EN gång,så det gjorde vi sista dagen.
Jävligt kallt vatten,men ack så uppfriskande!

Eva lekte Alshammar och gjorde ett antal provdyk,själv gillar
jag INTE att få vatten i näsan....
 
...så jag höll näsan ovanför vattenytan istället.
 
Hemresan är ju alltid ofrånkomlig,så det va bara att provpacka.
Har man som vi shoppat järnet finns det stor risk för övervikt och
då kan det stå en dyrt.
MEN,vi fick låna grannhotellets stora våg och provväga innan så
med minimal marginal klarade vi den biten oxå!

00.40 avgick bussen mot flyget,och naturligtvis skulle det knäppas en sista bild
på trappan utanför hotellet!
 
Tack & hej då Turkiet,nu måste vi vila oss från tjatiga och i vissa fall påträngande
affärsinnehavare innan vi kommer tillbaka igen!

Mustafa,eller Musse som jag kallade honom,rattade oss säkert till Bodrum och
flygplatsen mitt i natten.
Han fick naturligtvis en dricksslant av Majso och tackade so very much!

Aningen varmare mottagande hade man ju önskat sej,men det kom då vi fått
våra väskor och gick mot bilen,för prinsen väntade överraskande på mej med
STORA famnen och puss.
Som jag längtat efter honom ♥
 
Det här var nämligen vad som mötte mej då jag klev in ensam
i mitt kära kök.
 
Hjärtat slog frivolter av lycka och jag kunde återigen konstatera
att jag har hittat den "rätte" ♥♥♥
 
 
LYCKA!
 
Och ännu mer glädje ♥
 
Som extra bonus,hade även min första lilla goodiebag med
tillhörande vinstbevis på kryssningen jag vann kommit.

Tack Eva för en jättehärlig vecka innehållande massor av skratt
och avkoppling!
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0