HJÄLP...mitt kök är för litet

Det är ju fan att man inte kan bygga ut ett
kök på nåra timmar,jag skulle verkligen
behöva det.
 
Eller åtminstone kunna trolla fram lite extra
bänkar och avlastningsutrymmen när det
som bäst behövs!

Kan man verkligen inte fixa nån smart anordning
i taket med vinschar eller liknande?

Hiss,hiss och sen kan man ställa ifrån sej massor
med grejer,istället för som det är nu,fullt i vardagsrum
OCH hall med bunkar,plåtar,kakor och annat.
 
Fjorton rullbord då,som går att rulla runt lite varstans!
 
Det känns bara så jävla frustrerande när diskbänken
inte räcker till,och det inte ens får plats med en ynka
vindruva extra på ett hörn!
 
Nåja,man får helt enkelt göra det bästa av situationen
och va jävligt glad att man ändå HAR ett kök som funkar
någorlunda skapligt.
Det hade ju varit MYCKET värre med stampat jordgolv
och en eldstad i mitten.
 
Fatta hur lång tid det hade tagit att baka då,bara en
sån sak lixom!
 
Idag har jag ytterligare nåra kakor som måste bli klara,
och på tal om det,så behöver jag faktiskt en extra frysbox
när jag tänker efter.
Knappast troligt dock,att jag får plats med en sån oxå!
 
Mjöl och smör måste iof inhandlas,för fy satan vad det
går åt sånt här nu i dagarna.
 
Sen skulle jag vilja försöka mej på nåt kul med pistage-
nötter och annat gott gojs.Måste bara klura ut HUR jag
vill utforma det receptet!
 
Tillsvidare säjer jag:ha en bra tisdag,och glöm inte
dricka minst 1½ liter vatten.
Uttorkning är inget kul tillstånd som vi vet!
 
"Tjingeling" :)
 
Har iaf införskaffat mej en sprillans ny köksvåg,så nu kan jag
väga ordentligt igen!
(skapligt bestämd min jag hade då jag fotade) ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0