Hej fredag!

När ni läser det här,har jag varit uppe sen
strax före klockan sex,och hunnit leverera
två smörgåstårtor,två mindre laktosfria bitar,
fem kaffetårtskakor och två mindre såna oxå
laktosfria.
 
Nu har jag bara ett stycke lila tårta att fixa
till,den ska iof inte hämtas förrän runt 14
eller så,men man vill ju va ute i skaplig
tid för det så det blir någorlunda iaf.
 
När jag är klar med den ska jag typ bara
klappa mej på bägge axlarna och pusta ut,
för det kunde ha gått helt åt helvete kan jag säja!
 
Nog för att jag hatade mattelektionerna i skolan,
men att räkna fel på 1½ cm när det gällde att få
in tårt(jävlarna) i kylen igår,det va fan droppen.
 
Helvetes jävla skit vad jag bara hade lust att
hoppa sönder dom så skinka och allt skvätt
runtomkring i en enda röra!
 
Jag tog dock mitt förnuft till fånga,tre djupa andetag
och fram med mattskärarkniven för att kapa underläggen
som tårtorna stod på.
 
Blev ju alls inget extrajobb,nej då!
 
Nästa gång ska jag tamme tusan mäta SJU gånger
innan,och kanske ett par extra mått efter det för att
verkligen va på den säkra sidan.
 
Nästa gång är för övrigt redan till nästa fredag,och då
MÅSTE jag vara noggrann,för då är det fler än två 
tårtor som ska få plats!
 
Frågan är om det inte vore idé att införskaffa en
kyl till,i extrabrett format.
Känns nästan så faktiskt!
 
Nu är det som sagt hög tid att ta fram lite lila
strössel eller typ dust till tårtan som ska piffas
till och bli klar.
 
En redigt go fredag önskas er alla,och glöm
inte att njuta rejält...för det ska iaf JAG! =)
 
Som sagt,totalt fem stycken såna här står i kylen!
 
Och dom här modell mindre,plus en hel del annat!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0