Istället för att ligga kvar under täcket...

....kan man ju alltid va smart och kila
till tvättstugan den första rundan.
 
Förr va det minsann tvättdax flera ggr 
i veckan och då gick det lixom på rutin.
Men nu när det bara är mina trasor som
ska tvättas,känns det skittrist när jag väl
har tid uppsatt!
 
Att jag dessutom alltid förr stod och strök
tvätthelvetet,det kan jag inte fatta nu.
 
Vilken jävla bortkastad tid egentligen!
 
Idag hade jag först tänkt ta mej en liten tur
ut i lilla omvärlden,men vid närmare efter-
tanke och efter den natt som även nu varit,
är det verkligen inget bra alternativ.
 
Inte fan går jag runt och lallar som en förtidig
Halloweenzoombi och riskerar att skrämma
ihjäl dom jag möter.
Näevars,jag får bli hemmavid idag oxå!
 
Faktum är att jag bakade en tårtbotten igår,
fråga mej inte varför,men jag gjorde det iaf.
 
Den kanske kan fyllas,dekoreras och ges till
nån eller nåra som behöver en lördagssurprise.

Just den grejen kan isf va ett led i den s,k "karman".
 
Igår när jag skulle åka från affären hittade jag 
nämligen en plånbok på marken.
Jag tänkte först gå in igen och lämna den ifall
den som saknade sin börs kanske återvände.
Men när jag tittar mej omkring ser jag en herre
som lixom spejar runt.
 
Jag går fram och frågar om det möjligen är han 
som tappat det jag håller i,och det var det!
 
När han tackat och börjar rota i plånboken för
att ge mej "hittelön" säjer jag bestämt,att det
behövs verkligen inte,men han insisterar och
utbrister:
"Det kanske räcker till något åt barnen iaf"!
 
Jag tar i hand,niger och tackar så mycket och
tänker direkt,"nu ni ungar,nu kanske det blir
varsin julklapp för 33 spänn ändå!!! =)
 
Summa summarum:gör gott och du får gott!
(som idag,nån kanske får en tårta!)
 
Lördagspuss & nyp i knävecket ;)
 
Helt nypressad va den oxå,så nu måste jag nog rama in den!

Kommentarer
Postat av: mellan

yes :D vilka klappar vi kommer få ;)

2014-10-11 @ 15:05:20
Postat av: Majso svarar:

Eller hur Tilda,det kommer bli SÅ stora högar :D ;)

2014-10-11 @ 23:08:29
URL: http://majdesajn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0