Gör om gör rätt

Ibland när man tror och vill att nåt ska
funka,så slutar det oftast med att det
blir precis tvärtom.
 
Igår skulle jag baka två tårtbottnar som
ska användas på lördag,men det slutade
med att det stod SEX stycken på bordet
och sockerpaketet var slut!
 
Det gick BARA åt 18 ägg innan jag va klar,
så jag har iaf fått in en jävla snits på att
knäcka dom små satarna!
 
Sista omgången tårtbottnar resulterade i 10 äggskal!
 
Hade jag varit lite smart,kunde jag gjort dom bottnarna
redan från början och sparat 8 ägg!
 
Men,så blev det inte,viljet i sin tur gjorde att jag
hade ett antal kakbottnar som INTE fick plats
i min redan knökfulla frys!
 
Då kan man,istället för att kasta,piffa till åtminstone
nån av dom och sen ge bort till grannen exempelvis!
 
Delade kakan på mitten och bredde smörkräm på,sen fixade jag till en
smörkolafrosting och pluttade på lite färgglad strössel!
Den kan hon & kidsen smaska på bäst dom vill sen.
 
Jag hann dessutom färdigställa ett graverat glas som sen
gavs som "surprisegåva" till en mycket rar och alldeles
förtjusande tjej!
 
Idag är det om jag får bestämma,dax för jävligt
mycket disciplin.Den har nämligen inte varit
på topp alls fastän jag typ piskat mej själv
mellan varven.
 
Att jag sen väntar hem väldigt viktiga bakgrejer
är ju nåt helt annat,och kommer dom inte senast
imorr´n,då jävlar blir det panik,för nån plan B
har jag INTE!
 
 
 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0