Tårtan blev klar,typ i sista stund

Och det är ju huvudsaken!
Fattar inte varför det alltid ska bli så
jävla kort om tid i slutet!

Förvisso kom "Stora" & "Mellan" på snabb-
visit och kaffe skulle intas,men jag tycker
ändå att det är så förbannat mycket minutrar
kvar på varje kvart.
 
Jag förstår nu hur dom i hela Sverige bakar
känner sej,fan,jag hade fått bryt varenda gång
om jag stått i DET köket.
 
Förvisso hade jag aldrig kommit så långt som
till uttagning,men ändå!
 
 
Fem små rosa cupcakes fick jag till!
 
Likaså fem stycken i en lila variant.
 
Det beställda kattmåttet kom ju som jag
skrev INTE,så därför fick det dekoreras
med fjärilar och lite annat.
 
Tårtan ja,inte alls som jag tänkt mej,men hur ofta blir det så lixom!
 
 
Framåt kvällen kom iaf en ganska hungrig
"Lilleman" på ett par timmars visit,så vi
käkade och tjattrade som bara vi brukar.
 
Jag bjöd på tagliatelle med vitlök,färska champinjoner,paprika,kräftstjärtar
och annat smått & gott.
Enkelt,men ack så lätt det slank ner
 ..
 

Avslutade sen med nån slags hemgjord chokladhistoria som toppades med
en klick vispad grädde och moccabönor.

Idag laddar vi för "Halloweenmiddag" hos "Stora",
Lill-Nisse & Wille på eftermidda´n.
Det finns lite att styra med tills dess,så det kan nog
va bra att sätta lite fart snart!
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0