Som en enda jävla hönsgård

Gårdagen ägnades i stort sett oavbrutet
till att prata med myndighetsfolk.
 
Nog är det väl jävligt lustigt ändå,att inte
en enda av dom varken kan förklara eller
eller vet vafan det står i lagtexten med dess
innebörd!!!
 
Den första skyller på den andra som i sin tur
ursäktar sej med att den tredje attesterat men
h*n faktiskt inte är insatt i det vi diskuterar,och
ber sen att ytterligare fyra personer ska ringa upp
och möjligtvis kunna bringa lite ordning.
 
In my ass att någon av dom kunde!
Och inte är jag förvånad heller för den delen,bara
förbannat mycket mer frustrerad och mörkrädd över
hur det INTE fungerar på nåt jävla plan.
 
Det ser inte bättre ut,än att hela patrasket borde söka
nya jobb och innan det gå både på charmkurs och
uppdatering i vilka lagar som gäller VAR!
 
M.a.o är jag tbk på ruta ETT igen,men som dom sista
trehundratjugo typerna jag pratat med säjer:
"Du kan ju alltid överklaga"!!!!

Eller hur svarade jag,fast det vore samma sak som
att spela lite rysk roulette å andra sidan.
 
Ole,dole,doff har typ aldrig varit ett mer passande uttryck
heller för den delen.
 
Sista chefssnubben jag pratade med och som inte
heller han kunde reda ut ett skit,hade iaf lite humor
och avslutade med: "Ha det gott"!

Det är ju nästan så man kissar på sej av upphetsning
och asgarv menar jag.
Hade han och dom andra stått framför mej,skulle det
knappast ha varit många som INTE haft brallorna nere
när jag varit klar med dom.
 
Jag vill bara dra högsta chefen över ALLA inblandade
och dunka vett i dom en & en.
 
Att dom inte blev politiker hela bunten är för mej en gåta,
för maken till skitsnack och ursäkter har jag sällan hört.
och det talade jag oxå om!

KORT PAUS!

Som plåster på mina infekterade myndighetssår,åkte
jag iaf en snabbis för att hämta ena fyrbentingen som
varit hos sin rättmätiga ägare ett par dagar.
 
Där tankade jag lite positivitet och passade på att ge
Wille lite dopp till kaffet.
 
Förvisso var inte telefonsamtalen slut där,två ggr till
blev jag uppringd av nån tjomme i chefsposition,men
inte ens han hade speciellt mycket kött på benen,så
jag ska nog köpa en ytterfilé och skicka till honom!
 
Med tanke på deras uttryckssätt och allmänna måendestatus
som det låter i kontakten med dom,så verkar det fanimej inte
va många som INTE har mens eller för den delen fått "ligga"
på jävligt,jävligt länge.
 
Nåra bordellklubbsbesök kanske inte skulle sitta fel där,
det är ju ändå mina pengar det handlar om och som jag
inte får se röken av,så visst fan kan jag va givmild och
bjussa på det istället för att överklaga.
 
Förhoppningsvis blir det "Winwin" och en Karma på det!
 
PUST & STÖN,myndighetskontakt är alltid skön.
NOT,NOT,NOT!
 
"Dopp-i-kaffet-Wille"  ♥♥♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0