När nätterna är korta

...kan dagarna lätt oxå bli det!
 
Visserligen drog jag inte täcket över benen
förrän strax efter tre inatt,och jag hade faktiskt
som avsikt att kliva upp igen vid 7.24.
 
Nu gjorde jag tydligen inte det,och då blir det
lätt en aning struligt i min hjärna för tidsschemats
skull och så!

Varför just 7.24 tänker ni!!Det är iof inte konstigare
än att jag alltid måste låta bensinpumpen då jag
tankar,visa en tvåa som sista siffra....
Ibland kan det visserligen ta nåra sekunder innan
jag lyckas dutta fram den (eller helst 22),men oftast
och av nån oförklarlig anledning stannar räkneverket
ändå på just den där tvåan.
 
Det hade ju varit mycket meckigare om jag känt
behov av att gå tre varv motsols runt bilen och
samtidigt nynnat på Nigerias nationalsång med
mansröst,DÅ hade vi kunnat snacka RIKTIGA "tics".
 
Så illa är det dock inte,däremot måste jag som sagt
alltid ha mobilalarmet ställt på 7.24.
Och det vare sej jag ska upp före eller efter!
 
Nu skiter vi i det där och ägnar oss åt lördagen istället,
jag påbörjade nämligen ytterligare en s.k "trådlampa"
inatt,så den ska jag väl fortsätta med innan det är dax
att fara iväg och sätta klippmaskinen i den långhåriga
och numera VÄLDIGT burriga fyrbentingen.
 
Inget jag på nåt sätt ser fram emot,för satan vilken
tid det tar och jävlar i pälsen som hon INTE känner
sej bekväm med frisering what so ever.
 
Fast det känns skönt efteråt,och den känslan vet jag
att vi båda gillar trots flera timmars slit!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0