Kunde inte låta bli

Är det fyra dagar,så är det inte mer.
...sen jag bakade eller kladdade asså!
 
Hade bestämt mej för att INTE göra nåt med
bunkar och socker och visp på ett tag,men
som det inte gick att hålla sej.
 
Det är som ett jävla gift,man bara MÅSTE
få röra och kladda,går lixom inte att hejda
impulserna eller ens vira i sej i rep för att
förhindra framplock.
 
Det började med att jag lite i smyg (för mej själv)
tog fram smöret och ställde lite undanskjutet på
diskbänken,sen trallade jag högt när havregrynen
och sockret dansades fram.
 
Vem fan försökte jag lura typ?!
 
Och nu kanske ni gissat VAD som står i kylen och
vilar till sej lite!
Fast om jag säjer Guldnougat kanske det blir aningen
svårare,eller???
 
Just det,chokladbollar med nougattwist.
Och jag tar aldrig kaffe i utan vispgrädde,det blir MYCKET
lenare och godare smak.Dessutom ska man inte ha i så mycket
kakao,det blir inte gott tycker jag.
 
Ameh kolla va,hur härligt ser det inte ut med den mjuka nougaten som
faktiskt passar jättebra ihop med övriga ingredienser!
 
Snart ska dom rullas,i både kokos,pärlsocker och olika strössel,sen
får vi se vem eller vilka som blir testpiloter!
Spännande,spännande!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0