Halleluja det är måndag igen!

Jag tycker fan att det vilar nån slags
ledsamhet över söndagar,det är som
om nån drar ner rullgardinen nästan
helt och man vet inte om det är dag
eller natt!
 
Jag försökte iaf så gott jag kunde igår,
att piffa upp den med både torsk och
till kvällen sen en Pannacotta.
 
Att jag varvade med lite taveltextning
gjorde väl förvisso att det kändes skapligt,
men satan så skönt det kändes sen när
jag tänkte på att det snart skulle komma
en måndag igen!
 
Jag har lixom inte tid med "fallgropar" och
"gupp" i vägen nu,det räcker med att dom
jävlarna har asfalterat dit en äcklig "vägbula"
nedanför i gatan.
 
Vafan gör man så för lixom?
Kan inte folk ta ett pyttekliv neråt och sen uppåt
om dom ska korsa den lilla stumpen?
För att inte tala om hur många gånger JAG
kommer glömma bort helvetet när jag ska svänga
ut där sen,och så blir det värsta dunket i bilen. 
 
Jävla,förbannade dumheter,dom kan inte se
till att trottoarerna blir sejfa att gå på,men dom
kan slösa tid och asfalt på ett fult gupp!
 
Joråsatte,det va mina måndagsvärldsliga
problem,och det finns fler som måste tas itu
med pronto nu på förmiddan.
Som att sätta sej och ringa diverse urbota och
jävligt trista samtal.
 
Skulle inte förvåna mej ett jävla dugg om jag
råkar ut för alla "måndagsexemplar" som finns
just idag.
Kan SLÅ VAD om att inte en jävel av dom jag
får i andra ändan INTE har haft söndagssex.
 
Och då,DÅ vet man ju PRECIS hur fan det
låter i dom rösterna och uttalandena!
 
Happy,swinging monday mother fucker!
(jag kan oxå som synes,både med och utan sex!!!)
 
Ha,ha,ha!
 
 
I bakgrunden panerad Norsk torsk och främst,smördegsinbakat
"man tager vad man haver",d.v.s :stekta kantareller,färska
champinjoner,bacon,creme fraiche,grädde,purjolök,gul lök
och kryddor.

Orkade inte ens fota det färdiga resultatet,det va ju
som sagt söndag igår!
(men gott smakade det iaf)
 
Till sist då,pannacotta med Bounty & pistagesmak,toppad med mörk hackad
choklad och pistagenötter.
Så.jävla.god!
Testa vetja,gör´t!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0