Full rulle en torsdag i november

Bäst som jag hällt upp tredje muggen
kaffe igår förmiddag,ringer telefonen.
 
"Hej mamma,vad gör du?Kan Wille få
komma till dej,för både jag och Lill-Nisse
har haft uppkastningar inatt"!!!

Alltså,i såna lägen och om man kan,INTE fan
säjer man nej då!
 
Drygt tio minuter senare får jag en liten Wille
i famnen och knappt en sekund framöver blir
det minsta overksam.
 
 
 
 
 
Vi började direkt springa runt med ett hopprep
och sjunga karaoke.
Precis vad jag behövde i uppvärmningssynpunkt.
 
 
Sen fortsatte lekandet och det intogs både yoghurt
samt lite senare även chicken nuggets,innan det va
dax för WIlle att sova middag.
 
På eftermiddan tog vi en promenad och fick båda
lite frisk luft,och inte alls mycket senare ringer Willes
mamma och frågar om han möjligen kan få sova kvar.
Man blir ju lätt både matt och trött av den förhoppningsvis
tillfälliga vinterkräksjukan!
 
Såklart han får sa jag och planerade för en natt med
sällskap i sängen.
Inte ofta det är killbesök i den minsann,så det är ju bara
mysigt ibland.
 
Vilken sabla tur,att det sen i onsdags låg en sprillans
ny pyjamas hos mormor som Wille kunde krypa i efter
kvällens bad.
 
 
Legomorfar och största idolen "Jejje" stod för kvällsleken,
och jag vet inte vem av dom som hade roligast.
 
Natten har dock inneburit en viss vakentid,det är fasen inte
lätt att va liten,att inte ha sin egen säng och dessutom när
man vaknar till,få syn på en gammal tant med tofs på huvet!

Nu fortsätter dock äventyren,och så håller vi nog båda
tummarna för att mamman och pappan mår bättre.
 
Nu kan jag ju bara prata för mej själv,men jag har iaf
haft ett görmysigt dygn.
Och så är det ju samtidigt en stor förmån att få ta del
av det här "smörgåsbordet" som ju barnbarn faktiskt är ♥
 
OBSERVERA att skitjävladatorn eller "blogg" vägrar ladda
upp nåra bilder idag =/
Provar uppdatera senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0