Det finns värre baciller än dom förkylda

Sen i våras har jag mer eller mindre blivit
överöst av papper,beslut,ombeslut och nya
s.k ombeslut från en statlig myndighet.
 
Kan ju tyckas jävligt kul att få tillgång till
gratis kladdpapper,då många baksidor faktiskt
är helt blanka och mer än inbjudande att
kludda runt på.
 
MEN,så förbannat glad är jag inte!
Vill jag ha papper,så köper jag mer än gärna
ett packe i affären och då slipper jag oxå
telefonköer samt idiotiska diskussioner med
folk som inte vet ett jävla dugg.
 
Koppla mej hit och koppla mej dit,uträkningar
in absurdum som inte stämmer ens på ett
avrivet hörn borta i Ingenstans!
 
JAG.BLIR.SÅ.JÄVLA.SATANS.TRÖTT!
 
Skam den som ger sej,dom vet fan inte vem jag är
och att jag har tålamod för tre miljoner myndigheter
när det väl gäller.
 
PRINCIPEN mina vänner.
Principen och att inte låta sej behandlas som ett
sketet rövhål,vilket dom mer eller mindre gör varenda
gång.
 
Medmänsklighet kan många av dom inte ens stava
till,och empati är typ inget man köper på julrean heller.
 
Nu är det dock dax för Rond 469 eller nåt,och så
hänvisar jag VARJE enskild gång till "Karman",den
lilla raringen ska om jag förstått det rätt,kunna vända
upp & ner på en hel del.
Skillnaden med den jämfört med idiotiska samtal och
evig brevväxling är dock,att den sköter sej själv.
 
Bring it on bara,jag ger mej fan aldrig!

Onsdagskram från:

"The queen of fucking everything"!

CARPE FUCKING DIEM.....over and out! (för nu)
 
 

Kommentarer
Postat av: matilda

De är bra mamma ge dig inte :)

2014-11-19 @ 13:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0