Värmen är på G och jag är glad

Vad mer kan man önska,än sol och värme
och därtill ett jävligt gott humör?
 
Allt blir bara SÅ mycket härligare och enklare.
 
Faktum är,att jag tror det blir en liten båttur
i helgen,med fiske,kaffe och nerpackad matsäck.
 
Fatta friheten och känslan i det lixom.
 
Nu kanske det inte är så varmt att man kan doppa
fötterna i vattnet och tycka det är skönt än.
Men ändå,att få känna vinden i håret och klucket
under båten,fy satan vad jag har längtat efter det.
 
Hoppa i land på nån liten ö och kanske t.o.m grilla
en korv eller två!
 
Helvete vad jag ska ladda tantbatterierna och insupa
energi så det räcker för flera dagar framöver.
 
Jomenvisst,det ska ju tydligen bli varmt och skönt
även hela nästa vecka,men då måste jag slutföra
dom beställningar som ligger,så då blir det med
öppen balkongdörr och fågelkvitter istället för
vågskvalp och saltstänk.
 
Funkar iof nästan lika bra när man inte har nåt
annat val,huvudsaken att det ÄR fint väder.
 
Igår fick jag spontanbesök av en liten vovve vid
namns Ascot,och så gjorde jag eget smör till
kvällmackan.
 
Ska nog ta mej en knäcke och njuta lite extra
nu i väntan på den riktiga hettan!
 
Hav en underbar fredag,och njut kära ni...NJUT!
 
Busig valp på äventyr hos Majso!
 
Det blev inte Bregott,det blev Majgott med extra havssalt & persilja.
Det ni!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0