Tjejsnack,Willegos och en seg en

Vissa dagar hinner man med mycket
som är bra för själen,igår va en sån
dag för jag styrde kosan mot min 
"marathonpratarkompis" först.
 
Sen rattade jag vidare till Wille och hans
mamma där jag fick både kaffe och hembakt
lyxig kaka och ännu mer "prat" i kvadrat.
 
Vi avslutade med att åka och handla lite
frukostgrejer som vi ställde in i "Mellans"
kyl,för hon kom hem från Kos inatt och
då kan det ju va härligt om man har nåt
att äta när man kliver upp sen.
 
Mad andra ord landade jag inte här hemma
förrän framåt kvällen,och eftersom jag inte
hade varken tid,ork eller lust med storkok,så
fick det bli lite enkel fredagsmat.
 
Det funkade alldeles utmärkt,och redan vid
23 tiden ville min stackars lekamen lägga sej
raklång i sängen!
Inte för att sova,för det vet vi ju hur den saken
funkar,men att få sträcka ut sej kommer man
långt med i avslappningssyfte.
 
Idag har Prinsen dragit på "gösjakt" med en polare,
det är som vanligt "catch and release" som gäller,
fast jag måste ju medge att jag INTE tackat nej till
en påse söndagsmiddag!
 
Värsta lyxfikat blev jag serverad hos Eva igår.
Hur jävla gott smakar det inte när man får sätta sej vid ett
sånt här dignande bord och bara njuta!

En av mina änglar har ju flyttat hem till henne,och som en ständig
påminnelse och som hennes dagliga mantra,får hon sin dos av 
"I believe I can fly" varje gång hon går in i köket.

Den här underbaringen mötte mej i hallen när jag kom till
nästa anhalt,nyklippt och fin och som alltid med ett glatt
och hjärtligt välkomnande ♥
 
"Du har en väldigt sticksig väska mormor" tycktes Wille tänka!
 
Sen serverades jag en helt underbar bakelse som smakade sommar
och till viss del lite onyttig.
Men vem fan bryr sej om onyttigheter hit och dit,i lagom dos är det
fullt normalt och alldeles otroligt fint för alla sinnen!
 
Älsklingsungen fick en bärmuffins att smaska på,lika glad som vanligt förstås.
 
Och lika snabbt kan han sjunka in i sina egna små funderingar.
Man skulle gärna vilja veta vad som rör sej i det söta lilla huvudet ♥
 
Lek hör ju till,och vem vet,han kanske blir lastbilschaufför vad det lider.
 
Eller rentav gratisåkare!
 
På väg till bilen "körde jag om" den här långsamt sega saken.
Han hade alls ingen brådska,och säkerligen ingen kvällsmat
att laga heller.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0