Majsos mirakel (i mina mått mätt)

Det blev en heldag igår kan man lugnt säja.
 
Jag agerade ju lokal tårtleverantör OCH
allti allo på 80-årskalaset.
 
Att få vara med den släkten,är som att komma
in i musikens finrum med en gemenskap och
glädje utan dess like.
 
Sånghäften och uppträdanden blandat med
tårtor skratt och kaffe samt kramar till max.
 
När jag landade här hemma framåt kvällen
kunde jag bara summera och konstatera att
ALLT gått över förväntan.
 
Dom tre tårtorna till kaffet dekorerades ju igårmorse innan jag åkte,och 
jag har ju som bekant ingen erfarenhet av just såna,så det tog naturligtvis
mer tid än jag kunnat ana.Detta trots att jag beräknat flera timmar!
 
 
Födelsedagsflickan (damen) hette May och i vit choklad hade jag försökt
snajda till hennes namn.
 
Nu ska jag bara öva på att spackla finare så det inte ser så ojämnt ut oxå.
 
Fast,i det stora hela får man iaf anse den skapligt fin va.
 
Tro inte att jag glömt få in lite turkos färg oxå...nej då! =)
 
På den tårtan strödde jag även lite extra bling.
 
Måste väl inhandla lite grejer så jag får marängsmörkrämen lite vitare oxå!
 
Jag tycker nog att det inte va så illa pinkat av en sockerpastanybörjare ändå!
 
På sista tårtan använde jag mej av dom tidskrävande chokladrosorna,och
den blev som synes helt annorlunda i utförandet.
 
Ganska läcker om jag får säja det själv,och det får jag faktiskt göra.
 
Nu ska jag öva så den mörka chokladen blir mer lättarbetad,för jag tror
jag vet anledningen till varför den inte blev så smidig som beräknat.
 
Huvudsaken var iaf att jubilaren blev mer än nöjd,så jag får tro på henne
och anse detta mission completed.
 
Jäkligt kul har det varit,så vem vet,jag kanske
bakar mej en alldeles egen och speciell tårta
när jag fyller år om ett tag!
 
Nu är det dax för lite återhämtning och naturligtvis
mera kaffe i köket.
 
Och högst troligt kan jag sopa upp typ en miljard 
sockerkulor som ligger överallt på golvet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0