Det man inte upptäcker i tid kan skapa problem i tid och evighet

Det är ju en jävla tur att man blir äldre
och mer vis,att man numera kan rycka 
på axlarna och faktiskt skratta åt visst
elände som typ av ödet tillkommit.
 
Som obotlig optimist kan man ta sej hela
vägen fram och lite till,man kan testa nya
vägar och även ta omvägar ibland.
 
Har man dessutom kaffe som sin största
drog,ja då jävlar blir ALLT mycket enklare.
 
Nya veckor innebär nya destinationer,så
och denna sprillans nya.
 
Vart det bär hän kanske man inte vet,men
det kan ju oxå ses med viss förtjusning.
 
För egen del hatar jag ju strikt planering
och inbokningar,såvida man inte MÅSTE
vill säja.
 
När man känner eufori och glädje så det
lixom spritter i hela kroppen och man ler
utan att det blir en grimas,då KAN det va
läge att kanske köpa sej en lott eller två.
 
Behöver inte kosta mer än en tjuga,men
KAN ge så mycket mer i retur.
Om inte annat,så bidrar ju både spänningen
och hoppet INNAN köp & skrap,att man
får ännu mer pluspirr i magen.
 
Jag har iof inte bestämt mej eller ens kollat
om jag har nån tjuga drällande nånstans,fast
bara tanken av att rota runt lite och kanske
hitta en,bara det piggar ju upp en aning.
 
Att kaffet dessutom smakar fan så gott....
FATTA vilken härlig måndag vi har :)
 
Ryggen värker visserligen satan och så,
men idag,IDAG ska INGET få förstöra mitt
goda humör.
Och skulle nån försöka göra det,då står iaf
inte JAG för konsekvenserna!
 
Le och njut,det BLIR bra till slut!
 
P.s:dom där brallorna är nästan för små nu,men ärligt talat:
DET SKITER JAG I!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0