Vi åt och drack och pratade om allt

Dagen igår blev en angenäm sak.

Svärmor sladdade in med bilen norrifrån
vid 13 tiden,och då började vi med lite
kaffe och påtår.
 
Sen bakade jag lite kakor att ta med
då Wille ska firas nästa vecka,och 
fortsatte sen med en liten dessert till
kvällskaffet.
 
"Lilleman" kom förbi en snabbis oxå,så
han fick en låda med lite god mat med sej.
 
Svärmor tog en promenad på egen hand,
och det verkade som om lantluften helt
sög musten ur henne,för redan klockan 21.30
såg hon aningen pömsig ut och sa god natt.
 
Jag passade då på att diska och plocka undan
lite i köket,sen satte jag mej faktiskt vid datorn
en stund.
 
Just det,ni kanske undrar vad Prinsen bjöd
på för god mat igår,och då kan jag tala om att
det blev grillat med potatisgratäng,rödvinssås 
och sallad.
 
Så.väldans.gott!
 
Jag sa direkt,att hädanefter lagar du ALL
mat här,men se den "köpte" han INTE.
 
Idag ska jag nog skicka iväg svärmor´n
och hennes son på en utflykt,och själv
ska jag förhoppningsvis försöka få lite
graverat under tiden.
Jag vill lixom inte sitta här och föra
oväsen eller verka ohyfsad som inte hör
vad hon säjer med maskinen i full gång.
 
Då förlorar jag isf med all säkerhet titeln:
"världens bästa svärdotter",och det vill jag
fan inte riskera!
 
Det är skillnad på köpeägg (till höger),och ägg från
frigående höns.
 
Specialare fyllda med chokladganache,som sen ska dekoreras och
piffas till då vi ska fira Wille ♥
 
Svärmor bah:
"Hur kunde du glömma att ta bild på maten INNAN vi började,
  nu när J lagat den idag"?

Femtio skämspoäng till mej m.a.o,men ni ser ju iaf att jag
inte ljög om VAD vi åt.
Förlåt mej så hemskt mycket!
 
Cindy tog tillfället i akt då det var främmande på besök.
Sitter man bara jättefint och ser sådär snäll ut,så "kanske"
man kan få smaka en bit,eller???
 
Kvällen avrundades som sagt med en ny dessert....
 
Stracciatellamousse med passionsfrukt,sicken ljuvlig kombo!
 
Nån dag kan ni få receptet,om det är så att ni vill alltså!
 
"Herrå" :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0