Vanligt potatismos fast lite pimpat

Man kan göra ganska mycket av potatismos,
har ni tänkt på det?
 
Häromda´n när jag va på besök hos U,så 
visade hon vad som brukar bjudas på där.
 
Hon hade iof nån sorts "korv" med potatis-
gratäng i,ni vet som såna "korvar" man köper
risgrynsgröt i.Alltså färdiga från affären fast
i den hon hade va det just potatisgratäng.
 
Naturligtvis hade dom ju inte såna korvar
i min lokala affär,så jag fick helt enkelt
tänka potatis fast på annat sätt.
Hemgjort alltså!
 
Gjorde potatismos,kryddade med peppar och grillkrydda,två
ägg,smör och lite mjölk.Slängde i lite majs och en klick med
bearnaisesås,och sen la jag det i en sträng på smördeg som
rullades,skars och ställdes i en ugnsform.
På med riven ost och skjuts in i ugnen för att gratineras.
 
Så.jäkla.gott.OCH.enkelt!
 
Testa vetja!
 
"Lilleman" som skulle iväg och partaja,kom 
oxå upp och käkade,fast han åt bara "vanligt"
potatismos,där får man inte experimentera
alltförmycket outside the box.
 
Tydligen va det nån slags final i "Mello"
på kvällen oxå,men eftersom jag inte är
speciellt intresserad,så kollade jag på
nån film från "Amazonas".
Det ångrar jag verkligen inte,för när jag
zappade över till Svt och fick se att den
där Sanna hade vunnit hela spektaklet,
då blev jag bara helt tom!
 
Idag är det dax att ta itu med en liten men
ack så pillig beställning som ligger och väntar.
 
Prinsen ska visst dra på fisketur,men i ren
söndagsslöhet tackade jag nej till att följa
med honom.
Nån måste väl va hemma och hitta på nya
matrecept om jag inte gissar fel!
 
Ni andra som inte lagar mat och pysslar kan
ju springa tremilen eller nåt,mina knän fixar
inte sånt,så jag avstår det oxå!
 
Tjing sålänge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0