Vad gör man för att motstå frestelser?

Jo,man kan försöka utsätta sej för dom!
 
Dum,eller kanske rent av snäll mot andra
som jag mer än oftast är,fick jag för mej
att baka igår....IGEN!

Tänkte att det skulle va kul att experimentera
lite granna,iof hade jag på megakänn,att det
inte skulle funka,men vaddå,det är ju lite skoj
att få kladda om inte annat.
 
Och aningen kladdigt blev det,iaf i mitten.
 
Bakade nämligen in en liten blommig hjärtform i mitten,men som jag
antog,sjönk den förstås och fick sen skäras och lyftas ur varvid det då
inte blev som jag tänkt.
Den som är extra uppmärksam ser oxå att en av pistagenötterna
trillat ner i mittenhålet innan jag fotade.
Sånt kan oxå reta ihjäl mej,förstör ju ännu mer lixom.
 
Kakan blev iaf god,sa den som smakade,jag
motstod faktiskt frestelsen och kände mej
ändå nöjd trots det halvt misslyckade projektet.
 
Bättre gick det med graveringen jag färdigstsällde
på eftermidda´n,så jag kanske ska hålla mej till
det istället för att laborera alltför mycket med
mjöl och smör!
 
En s.k variant av stormlykta,hela 29 cm hög och med strass i varje blomma.
 
Idag har jag en ny glasgrunka att 
fortsätta dekorera,måste laga mitt
munskydd först bara.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0