Tur att man har dåligt minne...ibland!

Gårdagskvällen blev ett litet helvete här.
När klockan drog sej mot 20.30,fick jag
värsta jävla magvärken och bara kved där
jag låg som en utslagen pascha i soffan.
 
Masade mej upp vid midnatt för den då
förbannat jobbiga "kvällstoaletten",och
kröp sen ner i min lilla säng.
 
Inte förrän klockan va tre ungefär,då susade
jag visst in i dimman en stund.
 
Resterande timmar fram tills tuppen gol,gjorde
jag jävligt många turn arounds bland lakanen.
 
Låg kvar till 8-tiden,och det va då jag hörde´t,
det välbekanta moppeljudet utanför fönstret.
 
Det ljudet som i vanliga fall brukar få mej att
se rött och vilja slänga ut både Mingvasen
och Tv´n på dom små marodörerna,fick mej
helt plötsligt på ett strålande humör och jag
kände bara att,det DÄR är ett vårtecken som
heter duga.
 
Jag brukar ju bli skapligt förbannad på mitt
dåliga minne,men just idag höjer jag det
faktiskt till skyarna i ren torsdagslycka.
 
Nu när tredje muggen kaffe och två Alvedon
är intagna,finns det iaf hopp om den här da´n.
 
Återstår bara att planera lite inför morrondagen
oxå,jag vill lixom inte komma med skitiga fötter
till fredagens förmiddags-SPA.
Visst äckel får man ändå lov att hålla ifrån sej!
 
PÖSS! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0