Snart är riktiga våren här

Man kan lixom känna det i luften,
att det är lite vårigt till och från.
 
Imorse när jag som vanligt struttade
ner på gården en snabbis,skymtade 
jag solen över grannens plank,och 
när jag precis skulle stänga dörren
fick jag höra ett bekant rassel i gräset.
 
Man får ju bara så jävla mycket extraenergi,och känner med
ens att allt bara vill flyta på utan tjafs!
 
Hej & välkommen sa jag,men han (eller kanske hon) bara fortsatte sniffa
runt i gräset som om jag inte fanns.
 
Kunde tyvärr konstatera att fästingarna redan gjort sitt intrång,för h*n
hade ett par på sej som satt och sög ut en hel del blod.
Stackar´n!
 
Jag försökte konversera lite till,men det gav inget resultat alls.
Då bestämde jag mej för att gå in och trycka på bryggar´n istället
och sen kom jag på att jag hade lite gott kvar i kylen sen igår.
 
För visst tusan kan man väl ta en chokladdoppad jordgubbe
till kaffet om man vill?
JA,det kan man!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0