Min misslyckade men ändå ganska fina tavla

Man kan antingen göra en rejäl "tavla",
eller så kan man göra en vanlig tavla.
 
Den jag färdigställde igår blev väl nåt
mellanting av båda typ.
 
Inte alls som jag tänkt mej från början,
så jag fick tänka om och utanför ramen
en liten stund.
 
40x40 cm är den,och med små lampor som får symbolisera stjärnorna
som vänner!
 
Såhär i efterhand blev jag ändå ganska nöjd.
 
Sen tänkte jag som så,att eftersom jag ändå
försöker vara ståndaktig i veckorna vad onyttigheter
beträffar,så kan jag ju lika gärna baka ännu en
smaskig kaka och se om jag kan motstå frestelsen
att ta en eller fem bitar till kaffestunden.
 
Choklad och apelsin smakar ju jävligt gott ihop,så igår fick det bli den
smaksammansättningen.
 
 
Tog sen en liten klick av smeten och blandade i kakao som
smetades på som mittenlager innan gräddning.
Hade oxå i en halv påse chokladlinser i smeten.
(såna man brukar smälta)

Den doftade ljuvligt och väldigt fräscht måste jag säja.
 
Och nu till den stora frågan om JAG åt av den?
Svar:NEJ,men Prinsen fick en bit och han intygade
att den va precis så god som den såg ut!
 
Majso VS frestelsen 1-0
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0