Kaos är mitt eget kreativa

Jag älskar verkligen att komma hem till
folk som har struktur och ordning.
Där bryggaren har sin plats och diskbänken
skiner blank utan att man måste lyfta
på saker för att överhuvudtaget se den.
 
Kuddarna i soffan ligger pösigt tillfluffade
och sängen är bäddad med överkastet
fint pålagt och tillslätat.
 
Man kan gå in i ett rum och dra ut en låda,
och där ligger var sak på sin plats,ja jag
skulle kunna beskriva en massa grejer här,
men ni hajjar säkert vad jag menar.
 
Så ser det definitivt INTE ut hemma hos mej.
 
Jag vet att jag tänkte då barnen va små,att
när dom flyttat hemifrån,då slipper jag gå
och plocka undan alla deras grejer som
släpats ut i köket och runt lite varstans.
 
Dom HAR flyttat,för länge sen,men inte blev
det som jag tänkte då precis.
Jag är ju fanimej ett lika stort barn själv,och 
ALLT som görs,görs i stort sett bara i köket.
 
Ameh,det är ju där jag trivs och känner mej
riktigt bekväm.
Att det inte finns plats i pysselrummet behöver
vi knappast diskutera.
 
Det är varken ordning i lådor eller på hyllor,
för jag har så jävla mycket pinaler och hela
tiden fylls det på med nytt.
 
Och ändå,jag älskar´t.
Jag älskar mitt kreativa kaos,och jag VET till
99.9% VAR jag har mina grejer,nästan in i
minsta lilla strasspärla.
 
Visst är det härligt när man har haft en rejäl
städurladdning och det i mitt liv mätt ser helt
jävla renrakat ut,men samtidigt är det ju inte
jag,och kort därefter kommer kaoset tillbaka.
 
Man får antingen acceptera eller lägga ner,
och dom som känner och älskar mej vet vid
det här laget HUR jag funkar.
 
Igår fick jag dock en släng av "vårstädsjukan",
och sorterings och plocka-undan-tarmen satte
en sjujävla fart.
 
Så,här sitter jag med kaffet och känner knappt 
igen mitt eget hem.
 
Det är lite skönt men på samma gång skrämmande,
fast jag vet å andra sidan att det är relativt kortvarigt,
så det bekymrar mej inte så värst.
 
Faktum är,att efter avslutat röjande igår,drog jag fram
bakgrejerna igen,bara för att må lite bättre och känna
mej bekväm i köket.
Det resulterade i chokladbullar,och eftersom jag inte
kommer äta upp dom alla och inte ens får in en halv i
frysen,så ringde jag hit grannen att hämta en påse.
 
Dagen avslutades så på bästa sätt,tillfräschat hem
och avkopplande pratstund med en god vän!
 
Idag ska jag nog baka igen,har fått för mej att
rågbullar kanske uppskattas.
Om inte annat så kan jag ju dela ut till behövande.
 
Hej måndag och hej ny vecka! =)
 
Kakao i degen och sen på med nötkräm och hackad choklad innan rullning.
 
Sen jäsa under bakduk i cirka två timmar innan pensling
och lite dekoration.
 
Tada!
Världens enklaste recept och så himla goda.
(för jo,jag smakade faktiskt en igår,men säj inget)
 
Receptet på grunddegen
hittar ni HÄR!
 
Sen kan man laborera fritt med smaker och annat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0