Jag bara undrar

Det slår mej dagligen faktiskt,hur många
äldre (och då menar jag typ 35+) som tydligen
INTE varit närvarande på svenskalektionerna
när dom gick i skolan.
 
Och här är jag på intet sätt ute efter att sitta
med pekpinnar eller va taskig,för jag gör ju
själv fel ofta.
Men faktum är att folk verkar ha jävligt svårt
med att skriva tydligt.
Kommatera,sätta punkt och INTE sär SKRIVA
hela tiden.
 
Nu är det ju knappast så att jag inte fattar
eller inte förstår HUR det ska vara,men det
är ganska jobbigt att alltsom oftast behöva
klura lite innan man vet var meningar börjar
och slutar.
 
Särskrivningar t.ex,där kan man ju lätt bli
lite fundersam ibland,men om man uttalar
orden lite tyst för sej själv INNAN man sätter
orden på pränt,så hör man iaf 9 ggr av 10
hur det ska vara.
 
Födelsedags fest.
Smyckes party.
Skid tävling.
Korv grillning m.m ....
 
Om det sen bara,eller jävligt jämt beror på
att folk har så förbannat bråttom när dom
skriver,eller rentav inte hittar punkter och
frågetecken,det kan man kanske klura lite
på.
 
Jag vet inte vad ni anser men det skulle va
kul att höra faktiskt och jag försöker iaf så
gott jag kan att av dela styckena här och sätta
lite punkter och komma tecken när jag skriver
det blir så lätt grötigt annars tycker jag.
 
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
Sen kan jag ju uppdatera lite från igår när
jag ändå har er på sidan.
 
Wille kom och hälsade på mej med "päronen"
i tryggt släptåg igår.
 
När jag tog fram ett Ballerinakex till honom,kan ni ju förstå att han ratade
det torra Mariekexet i bakgrunden såklart.
 
Den lyckan en sockerkick senare,gick inte att ta miste på.
Hos mormor FÅR man kladda,och hon sitter inte heller
med "anti-sötsaks-pekpinnen" för barn under 1 år och
argumenterar som en tok.
 
Lite lagom har ingen unge fått tandröta av,och så
ska det va lite gottigt på bordet en söndag!
 
Jag menar,att om vi vuxna sitter och svullar i oss så kan
väl di små få "nåt" roligare än banan eller gröt lixom!
 
Vilken tur,att mormor är en hamster av STORA mått och
har sparat lite leksaker.
Den här roliga och pratande telefonen hade Willes morbror
skitkul med för 18 år sen.
 
När det sen blev tyst i huset efter att dom åkt hem,satte
jag mej en stund med lördagens tidning.
Det stod inte ett skit kul i den,så lite senare framåt
kvällen satte jag en liten deg istället och kände mej
som vanligt igen.
 
En halv sats tekakor resulterade i 11 stycken,och det räckte
gott och väl till sena kvällskaffet.
 
Att snön föll utanför sket jag blankt i,för är man bara
tillräckligt positiv så fattar man att den försvinner
ganska omgående.
 
Nu är det emellertid måndag igen,och om jag får
ha ett ord med i raderna,så bestämmer jag att vi
kör så det ryker igen!
 
KRAM ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0