Här varvas det friskt i skaparlyan

Det va en blandad tisdag igår.
 
Först hade jag lovat möta upp "Stora"
och Wille och va behjälplig vid inköp
av diverse tyger.
 
Det slutade emellertid med att jag oxå
kom ut med en påse innehållande jersey.
 
"Tyggubben" som vi kallar och har kallat
affärsinnehavaren sen 25 år tillbaka,gav
oss en liten gullig fikalapp,så vi kunde
smita in på fiket bredvid och dricka kaffe
alldeles gratis.
 
Sliten,nött och överstruken,berättigade iaf denna lilla lapp
oss till varsin mugg kaffe och en liten kaka.
Tur att det inte ingick semla säjer jag,för den hade jag isf
efterskänkt då det är bland det sliskigaste jag vet.
 
Wille va törstig och fick lite vatten.
Satt som en ihopsjunken liten gubbe i vagnen.
Att behöva va med i en tygaffär tar på krafterna.
 
Senare på kvällen for jag på årsmöte,där blev jag invald
i valberedning på obestämd framtid.
 
Jag ska tydligen ersätta den där damen,hon avgick och fick
en bukett tulpaner som tack.
Jag gjorde det klart för dom,att när jag sen avgår kan dom
köpa en ros eller en lite mörk choklad istället,jag har lixom
aldrig varit speciellt överförtjust i tulpaner.
Såna köper jag bara när dom A: antingen är jävligt,jävligt
billiga,eller B: när det inte finns andra blomster att uppbringa!
 
Av tygerna som inhandlades tidigare under dagen,hade jag 
hunnit tråckla ihop en liten trasa,så den hade jag på mej
bland årsmötesdeltagarna.
Nu känner dom förvisso mej sen jag typ lärde mej gå (iaf de flesta),
annars vetifan om dom valt att välja in mej!
 
Nu är det dock onsdag IGEN,så här kommer
en riktigt rejäl onsdagskram till er alla ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0