Gammal vänskap blir som ny

Åren går,och dom man gick i skolan 
med som mindre och kanske inte så
jävla mogen,har på sitt håll ordnat
sina liv och utvecklat nya relationer.
 
Vissa lever man sida vid sida av men
umgås inte med på samma sätt längre.
 
Man kanske har sporadisk kontakt,hejar
och snackar lite när man ses nånstans,
men mer är det egentligen inte.
 
Inte förrän man bestämmer sej för att
återuppta kontakten för att träffas privat
och prata på djupare plan än bara om
barnbarn och allmänna grejer.
 
Igårkväll gjorde vi iaf slag i saken,jag och
en gammal klasskompis från Gustav Vasas
tid ungefär.
SÅ gamla är vi nämligen,"nästan" iaf!
 
Det blev en helt underbar onsdagskväll med
ost kex & vin,kaffe och hemgjord kondisbit
i mitt lilla men för dagen nystädade kök.
 
I skenet av levande ljus och i en härlig
atmosfär,kändes det som om det var igår,
vi bara uppdaterade senaste 20-25 åren
eller nåt åt det hållet.
 
Tyvärr går tiden alldeles för fort och mitt
i allt det härliga var vi tvungna att säja
tack och godnatt.
 
Vi bestämde dock att det INTE får gå FÖR
lång tid mellan träffarna innan vi ses igen,
och sånt känns ju skönt att veta.
 
Tack Heléne för igår,och TACK för 
alldeles för många presenter.
Blommor,vin,choklad,oliver
(som jag nu ska försöka lära mej äta),och
inte minst tack för paketet till hundarna,
hur gulligt var inte det lixom ♥
 
Jag bjöd som sagt på ost och kex samt lite nötter,frukt och jordgubbar!
 
Till kaffet serverade jag chokladhjärtan med havrebollssmet inuti.
 
Den här "flickan" har inte åldrats sen vi gick ur nian,vilket
känns jävligt orättvist faktiskt!
 
Vi kom direkt in i rätta stämningen,och en jordgubbe kan ju få vem somhelst
på spexhumör :)
 
Det tog lixom aldrig slut när hon packade upp allt hon hade med.
 
Älskar jag den där chokladen eller?
To die for typ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0