En dag i hjärtats tecken

Om man får små tecken och "vinkar"
typ uppifrån,så kan det hända att man
kör på det temat.
Just så blev det för mej igår,rättare sagt
JAG gjorde det till en riktigt hjärtlig lördag!
 
Egentligen hade jag bara tänkt softa och
sortera lite tvätt på sin höjd,men vid närmare
eftertanke kom jag på att det kanske va bäst
om jag åkte och köpte mera mjölk till kaffet.
 
Nu blev det iof inte bara mjölk som slank
ner i varukorgen,jag fick med mej en liten
påse potatis och kryddor oxå.
 
När jag sen hade lagt ner potatisen för att
skala,det va då jag såg den....
 
Hej "hjärtat" sa jag,blev väl inte jätteöverraskad,för det är lixom inte första
gången det händer.
 
Jag fick iaf ett av mina infall och tänkte
lite "outside the box".
Varför inte försöka få till en extra najsig
lördag och verkligen lägga ner ännu mer
energi på nästan allt!?
 
Dom gamla bakformarna åkte fram ur skåpet och potatisen
skivades på mandolinen,för att sluta som nån sorts rosor fast
i ätbar variant.
 
Fläskytterfilé i hjärtform har jag aldrig gjort förut,men visst blev dom
ganska gulliga där på fatet!
Gurkan i ena hörnet som jag försökt snajda till,kunde iof ha blivit
lite snyggare.Men jag måste öva lite mer verkar det som.
 
Lite grönsaker kan ju va gott,så lite fick jag  iaf upp på varsitt fat.
 
Ett tomathjärta till mej,och ett till Prinsen förstås!
 
Till kaffet serverades chokladhjärtan med havrebollsfyllning och lite dekor.
 
Nu ska man förvisso använda minst 70%-ig choklad för att få
den riktigt slät och fin,men eftersom jag hade "vanlig" med
endast 44%,så fick det bli den,därav resultatet.
 
Dom smakade iaf ljuvligt i all sin enkelhet,och det va
ju faktiskt det viktigaste.
 
SÅ snäll OCH hjärtlig kan jag alltså vara
en helt vanlig lördag i mars.
 
Idag ska jag tvätta....MASSOR,och vem vet,det
kanske slutar med att jeansen kommer ut som
små hjärtan oxå!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0