Vi skulle ha grillat,men orkade inte

Så kom midsommardagen,mådde som en
riktig liten jordgubbe,söt och ganska pigg.
 
Hade nämligen kollat på VM-fotboll och inte
lagt mej förrän efter 3 på natta,men var uppe
igen strax efter 7 igårmorse.
 
Lite ljög jag faktiskt nu,för jag slumrade till
lite i soffan sent på midsommarafton,men
jag drack iaf ingenting annat än kaffe & juice.
 
Man måste lixom tänka på åldern och det där
"dagen-efter-måendet" nuförtiden.
 
Det som till början såg ut att bli en riktig
slappardag,vände snabbt,för "Lill-Nisse"
ringde in oss på samkväm igår.
 
"Ska vi grilla"?
-Absolut svarade jag,men sen ångrade jag
mej och slängde in ytterfilén i ugnen istället.
 
Framåt eftermidda´n när allt va klart,packade
jag in hundar & prins i bilen,satt mej bakom ratten
och hämtade upp "Mellan" och så drog vi till
"Stora" & compani.
 
God mat och härlig dessert,mycket tjatter och
trevligt sällskap,för att sen i god tid till dagens
andra match åter landa i soffan härhemma
vid 20.30 tiden.
 
Spontant är fanimej bäst,och får man sen oxå
tillfälle att gosa med Wille ett par timmar,ja
då har det plötsligt blivit ytterligare en toppenda´!
 
Gott och blandat var det ja!
 
Vi passade på att sitta i uterummet,det är ju ändå sommartid.
 
Wille som är inne i en lååång matvägrarperiod,tyckte det va
helt okej att sitta under bordet med en bit chips efter tre tuggor
vanlig mat!
 
Alkoholfri bubbel med nyplockad jordgubbe smakade väldigt gott.
 
Han har ganska många tänder nu käre William ♥
 
Upp & ner från altanen är ju kul när man är liten.
 
Fast Cindy springer ju hela tiden åt fel håll,så man måste hänga med
i svängarna rejält!
 
"Vänta på mej då"!
 
Små vackra och inbjudande blommor växer på gräsmattan.
 
"Undrar om dom smakar lika gott som dom ser goda ut".
 
Jordgubbar och grädde var iaf mycket godare.
 
Alldeles solvarma och nyplockade,mums!
 
S.k cakepops UTAN pinne,det fattar ju vemsomhelst att ingen pinne
orkat hålla dom där bumlingarna upprätta!
 
Det fick bli chokladdoppade marshmallows på pinne istället.
 
Ganska konstig mat tyckte Wille!
 
Provar väl att ta en liten tugga då´rå!
 
Riktigt,riktigt gott det här du mormor!
 
HELT klart godkänd smak,det där gillade jag skarpt.
 
Det blev som synes en helt perfekt midsommardag.
Tack för inbjudan "Stora" & "Lill-Nisse",nästa gång
kanske vi gästar er i NYA huset :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stora

Tack själva! Jaa! Det ser vi fram emot för nu är bordet i uterummet sålt 😝❤️

2014-06-22 @ 20:25:59
Postat av: Majso svarar:

♥♥♥
Men Oh maj gard :D
Sälj inte ALLT bara,och definitivt inte kaffebryggarn,för det kan ju hända att jag kommer nån mer gång innan flyttlasset går ;)
Puss & kram ♥

2014-06-22 @ 23:31:09
URL: http://majdesajn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0