Sommarnjutning deluxe

Vilken dag vi hade igår!
 
Magiskt underbar och alldeles otroligt
varm,helt perfekt faktiskt!
 
Jag hade bestämt mej för att INTE ta fram
vare sej bakgrejer eller färger,men lite
gravering hann jag iaf med.
 
Strax efter 13.30 kom "tightsbruttan" (igår dock i klänning),med en liten
kylväska innehållande färska jordgubbar med Nutelladopp.
Lite läskande dryck och iskylda limebitar i blev pricken över som vi
brukar säja.
Inte för att jag på nåt sätt gillar lime eller citrus,men det såg bra ut
på bild iaf!
 
Jag har aldrig förr doppat jordgubbar i Nutella,bara i smält choklad,så det
här var en ny men mycket smaskig upplevelse.
 
Ren sommarfeeling!
 
Framåt eftermiddagen hade jag äntligen fått till en dejt med min privata
nagelteknolog,hon med halva köket instuvat i en Saab ni vet!
Övriga familjen uppehöll sej på gräsmattan när jag gjorde entré.
 
Jag blev som vanligt hjärtligt mottagen av den lilla raringen!
 
Det badades till och från mest hela tiden,själv hade jag helt glömt bort att
ta med bikinin,vilket väl iof va en jävla tur.
Man vet lixom aldrig om det funnits nåt vatten kvar i om jag sänkt ner min
lekamen däri med ett magplask av sällan skådat slag.
 
Pappan som oxå doppat sej,satt sen i solen och torkade
sin drygt 40 åriga men dock vältränade kropp.
Vi har alla våra laster och tillkortakommanden,men vissa trivs
ju tydligen med att trötta ut sej genom exercis!He,he!
 
Nagelgrejerna åkte sen fram i en rasande fart och jag kunde få njuta av
att bli lite ompysslad och fin.
 
Enkelt lite silvrigt men stilrent blev resultatet och jag blev som vanligt
nöjd långt ut i nagelspetsarna.
 
Precis innan jag skulle tacka för mej kom den där blåa saken med konstig
melodi,den som lurar av barnens föräldrar halva semesterkassan.
Nåra paket glasspinnar senare,och efter ett par tackkramar,satte jag på mej
skorna och traskade hemåt i den ljuvliga junikvällen.
 
Hade för avsikt att gå direkt hem och fixa present till grannen aka "hurtbullen"
som fyllde år,men blev spontant inbjuden på 30 minuters kvällsprat av den
äldre damen som bor ganska nära mej.
(som jag brukar överraska med hembakt)
Mannen satt tydligen vid datorn,men hon valde att lösa korsord ute i den
ljumma kvällen.

Efter lite fix & trix traskade jag sen över till "hurtbullens" place,men hon
var inte hemma så jag fick ställa presenten med kort utanför.
Glömde dock i ivern att fota presenten,så det får komma bild på den
framöver istället!
 
När sen klockan drog sej mot 01.12,då drog jag mej till sängen oxå.
Och efter att ha slumrat till en stund framåt trehugget,va det tydligen
dax att kliva upp igen vid 5.22.
M.a.o har jag hunnit med ett antal muggar kaffe redan,och snart väntas
ännu fler,för snart kommer "Stora","Mellan" & Wille hit på besök.
 
Och idag är det onsdag,me like som fan!
 
Kram på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0