Sockerrus & analkande födelsedag

Det experimenteras vilt här i mitt
lilla trånga kök nu kan jag meddela.
 
Det överjävliga är dock,att inget blir
som jag tänkt mej och att idéerna i
huvudet inte alls synkar med det som
händerna gör.
FAN!.
 
Har ju haft som tanke iaf,att försöka få
fram en lite skojsig men ändå kanske fin
tårta till egna födelsedagen,men det verkar
ha gått troll i tamme fan ALLTING!
 
Nu ska jag som sagt inte ha tårtan förrän på 
fredag,så "lite" plats för ytterligare funderingar
finns ju,men det känns absolut helt värdo just nu.
 
På tal om födelsedag ja.
När man va mindre(läs:ung),då såg man fram
mot kalas och partaj som en liten dåre,men nu
tycker jag mest det känns jobbigt faktiskt.
 
Hålla på och önska sej saker hit och dit t.ex.
Förvisso måste man ju alls inte göra det,och
själv har jag skitsvårt för sånt.
 
Jag tycker det är enklare att GE än att få,och
dessutom kommer jag ALDRIG på ens en liten
pyttegrej när det väl drar sej mot födelsedag.
 
Eller så beror det på att jag numer är skitgammal
och som dom riktiga pensiosarna brukar yttrycka sej:
"Nej vet du vad,jag har ju redan allt"!
 
Det har jag iof inte,men låter hellre bli att önska
mej nåra snygga snygga skor och kanske får en
kartong tretumsspik....typ!
 
Skulle nu den tilltänkta tårtan bli helt åt helvete
misslyckad,vilket jag har starka aningar om,då
får jag helt enkelt låtsas att det bara är en såndär
"släng-ihop-midsommar-tårta",och sen kan jag 
istället servera nåra av mina nygjorda specialkakor.
 
Jag bakade nämligen igår em,och fyllde nåra
små bruna raringar med tre olika fyllningar.
 
Det är ALLTID bra att ha en plan B.
Ibland kan det t.o.m krävas en plan Ö,
men det tror fan att jag hinner få fram nu!
 
Nutellafyllning,smörkräm samt nåra med krispig jordnötsgegga....dom här blev 
iaf INTE misslyckade!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0