Smaken är det viktigaste....

Jodå,för även om man äter med ögat
oxå som det så fint heter,så är det iaf
i munnen som smaklökarna sitter.
 
Nu kanske man inte vill att det man
stoppar in där ska se alltför taskigt
ut,men om man blundar vet man ju
knappast annat än smaken,och hur
funkar det för blinda lixom?
 
Dom kan visserligen känna på´t,men
det har typ ingen smak,så nu lägger
vi ner den delen.
 
Vad jag skulle skriva var,att jag igår
fick till lite blandat utseende på det
som serverades,och så fyllde jag ju
även mammas tårta.
 
Skitsent blev det och aptrött va jag,men
har man bestämt sej så har man.
Resultatet innan jag spacklat och dekorerat
tårtan ser förvisso inte mycket ut för den
s.k omvärlden.
Å andra sidan är det inte en jävel sen,som
vet HUR den ser ut inuti innan dom skurit
i den,och jag får väl helt enkelt be dom 
som ska äta,att dom blundar då!

TYP!
 
Jag gillar ju färgen (turkos),så det va enbart
därför jag experimenterade lite framåt natt-
kröken,inte alls av nån annan anledning.
 
Det är ju ingen nyhet att färskpotatis är svingott precis,så jag
skrubbade den och skar små klyftor,sen la jag allt i en 
plastpåse och hällde i flingsalt,mald svartpeppar,olivolja
och färsk klippt dill.
Vände runt och och gojsade till dom och sen upp på plåt
för att sen ställa in ca 45 min i 225 grader varm ugn.

Det blev så gott att jag nästan dog potatisdöden en stund,eller åtminstone
va i ljustunneln ett par tuggor!
Till detta serverades vitlöksbröd,en god sallad,grillad ytterfilé och lite röror!
 
Till dessert hade jag gjort vit & mörk chokladmousse som
toppats med lite never stop och strössel.
 
Och här har vi lite av utseendet som jag pratat om.
Ska väl inte gå in på vad jag tycker det liknar,men
det var iaf gott och det är som sagt huvudsaken.
 
Tycker nog att turkost och brunt utgör en snygg färgkombo,och det smakar
faktiskt bara vit chokladmousse,så vafan gör lite färg då?
Hellre det än bara vitt ju!
 
Hade nån sagt att man kan kombinera orange och turkos,då skulle jag nog
givit den på truten,men eftersom det va JAG och ingen annan som stod i
nattköket fick det bli så.
Jag menar smaken,det är till syvende och sist det enda rätta.
Nu återstår bara den berömda dekorationen i em innan den
packas i bilen och körs till mamsen,och DET kära ni,det är
en helt annan sak.
Kanske blir skitful,men ändå....smakar gudomligt :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0