Fyra timmar in da queensizebed!

Jomantackar,det blir fanimej bara färre
och färre timmar i sängen tydligen.
 
Efter nattens fotbollsmatch och lite ned-
varvning,så visade klockskrället 02.45
innan jag slängde täcket över benen.
 
Sen tog det förstås ett tag innan jag 
slumrade till,men lik förbannat har
jag snurrat som en väderkvarn inatt,
så det blev knappast nån djupsömn 
förrän jag klev upp 06.30!
 
Varför ligga kvar och pinas lixom!
 
Skaffa sömntabletter kanske ni tycker,
men näetack,där går fan gränsen.
 
En gång har jag testat en liten sån,och
aldrig mer i hela jävla livet att jag utsätter
mej för en sån natt igen.
 
Jag blev ju fan överspeedad istället och
hade myrkryp i varenda kroppsdel,även
i dom delar jag inte visste fanns faktiskt.
 
Det va den jävligaste natten i mannaminne,
så inte ens under hot att jag sväljer en sån
liten äckeltablett igen!
 
Man får väl helt enkelt acceptera,att det typ
kanske inte behövs nån sömn,även om jag 
nog tycker det är aningen märkligt.
 
Å andra sidan,man kan ju få psoriasis över
en natt,så varför skulle inte sånt här kunna
komma helt oanmält oxå!
 
Man brukar ju säja,att småbarn som inte sover
så mycket är barn som är "med" och ligger lite
före i utvecklingen.
Men,det vetifan om nåt sånt gäller för gamlingar
som jag...knappast troligt va!
 
Ett par liter kaffe på det här,och nya veckan
kan börja...joråsatte,skymningslandet övergår
alltid i gryningslandet innan ögona stängs numera!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0