Flaggan är inte hissad,men jag var iaf uppe med tuppen

En hel fradagssöndag och alldeles allena
här hemma,bortsett från dogsen då.
 
Som sej bör,gick jag upp strax före 7 och
satte direkt på kaffebryggar´n,fanns lixom
inget annat att göra eftersom det inte har
varit nåt tidningsbud här inatt.
 
Det är väl typ det mest irriterande med
röda dagar,att jag inte har nån tidning
att läsa på toan efter tredje muggen kaffe.
 
Har man tur finns det möjligen nåt gammalt
reklamblad i pappershögen som man kan
bläddra igenom,men oftast är det nåt skit
från Jula med högtryckstvättar och annat
bråte,så det går fort att prassla undan.
 
Jag ska iaf fortsätta med mina idéer och va
lite kreativ idag oxå,man måste passa på att
ta alla tillfällen i akt då det verkligen finns
nåt man vill göra.
 
Igår sydde jag t.ex en liten dress till Wille,
och snart är det dax att tillföra en kortärmad
t-shirt till det setet.
Springer mellan symaskinen och köket där
kaffet finns,för utan mitt svarta guld skulle
det knappast bli nåt gjort här.
 
Jag hoppas att han vill va lite zebrig i sommar min käre W.
 
Nog skulle det väl passa den här busungen ganska bra va!
 
Nu ska jag nog se om det finns nåra som hissat
flaggan dagen till ära,själv kan jag som högst sätta
en liten pappersflagga i en chokladbit,för nån stång
har jag inte,och husvärden har tagit ner dom två
stänger som stod utanför.
Varför vet jag inte,å andra sidan har jag ALDRIG sett
att det hissats vare sej flagga ELLER vimpel i dom,så
det är ju onödigt att dom stått där överhuvudtaget typ!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0