Det bidde inga shorts,det bidde "annat"

Leveranserna av glas gick alldeles utmärkt igår,
värre va det med att hitta ett par shorts som föll
mej i smaken.
 
Det är ju inte så att det finns ont om just shorts,
men fy satan så lite tyg det är i dom flesta.
 
Själva benen slutar ju för fan innan dragkedjan
och är det inte asfula fickor på dom,så är det
inga fickor alls baktill.
 
Tog mej inte ens tid att prova ett endaste par,för
dels utsätter jag mej INTE för provhytternas extremt
äckliga och i allra högsta grad exponerande speglar,
och för det andra har jag absolut INTE nån lust att få
en hel dubbelgaragedörr i blickfånget när jag ser
mej över axeln.
 
Ibland måste man helt enkelt låta bli att förstöra
en i övrigt alldeles angenäm dag.
 
Så,jag gick till pysselbutiken istället.
Där finns varken speglar eller shorts,däremot blev
jag lite sugen på att köpa textilfärg för att kunna
färga och måla mina andra kläder.
 
Det här är emellertid vad jag kom hem med.
 
Säja vad man vill om mej,men inte alltför sällan
sätter "dra-åt-inköpen-tarmen" in,och då ratar jag
faktiskt det mesta som jag i vanliga fall tänkt kunnat
va bra att ha....nån gång!
 
Jag gick iof in en snabbis på "glasbanken" (läs:systemet),för
nu ska det ju trots det tillfälligt pissregniga vädret vara sommar
och då KAN det faktiskt hända att man får fint skål & tjatterbesök
på lilla ballen.
Jag är ju så jävla förutseende så man nästan blir mörkrädd,
och även om det INTE kommer oanmält besök,ja då dricker
jag väl upp´et själv,eller häller i grytsåsen!
 
Tre liter kan förvisso bli för mycket till potatisen,men nån
deciliter ska jag nog kunna avvara!
 
Idag kanske jag ska baka vetebröd,har inte bestämt mej
för än om jag orkar eller har lust att rensa på diskbänken.
 
Fast när jag tänker efter borde jag nog göra ett gäng
chokladrosor istället,för på söndag ska vi fira mamsen
som för övrigt fyller idag (HURRA),och tills dess ska jag
ha gjort en riktigt fin tårta.
 
Nu har jag inte tid med er längre,måste messa mamsen
grattis där hon nu högst troligt sitter och njuter av den
sköna Turkietsolen.
 
Vissa har minsann bättre väder än oss andra!
 
Tills vidare piggar jag upp mej med en bild på chokladkexkillen Wille ♥
YEAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0