Sommarkväll vid vattnet

Så kom det sej att jag,"Tightsbruttan" &
"Vattenflickan" drog en repa ut mot vårt
östra skärgårdsband igårkväll,för Wille
Crafoord var ju som bekant på visit med
sin gitarr och den ständiga följeslagaren
baskern på huve´t!

Vilken kväll det blev sen.
Alldeles het till att börja med där vi satt
i kvällsolen,för att senare bli sådär härligt
ljummen,ja nästan tropisk faktiskt.
 
Nu hade jag väl iof inga större förväntningar
på Wille,men jag måste erkänna att han va
riktigt bra och för en gångs skull lyssnade jag
på orden i hans texter.
 
Nu kanske man inte ser det,men jag hade lyckats matcha tröja och skor
så inihelvete bra igår.
Inte för att jag tror Wille uppmärksammade det,men det kändes iaf kanon!
 
Från början hade vi platsen för oss själva,men sen trillade det
in folk med stolar och matsäcksväskor i en strid ström.
 
"Tightsbruttan" hade gått all in,och först drog hon fram
linneduken och la ut den på kylväskan.
 
Sen trollade hon fram en träbricka ur den andra väskan.
 
En liten rutig duk va tydligen oxå ett måste.
 
Sen kom glaset...
 
...tätt följt av wasabinötter.
 
Och ännu mera snacks i form av lantchips i en mugg.
Observera att muggen matchar duken!
 
Sen äntligen efter att ha styrt,hälldes så den svala rosén upp!
 
Det vetifan hur man kan få för sej att blanda Wille Crafoord
med Per Morberg,men okej,det får ju stå för henne.
Jag hade iaf INTE gjort det,möjligtvis Maria Montazami isf!
 
Precis när "Tightsbruttan" smuttat på Pelle,kom Wille och gjorde en 
snabb soundcheck iklädd shorts.
Ärligt,jag hade inte i min vildaste fantasi föreställt mej att han skulle
ha så taniga små fågelben.
Fast det har ju inget med sången och göra förvisso!
 
Hinner bara ta blicken från "fågelbenen" och titta ner,så har "Tightsbruttan"
lagt upp värsta sommartallriken med mat bredvid mej.
 
Jaha,så det var så vi skulle ha det lixom.
Blev väl inte överdrivet förvånad med tanke på den
första uppdukningen,bara ishinken med diamanter
som saknades egentligen.
 
"Vattenflickan" och jag nöjde oss med varsitt surdegsbröd fyllt med
godsaker,och det kan jag tala om,att även om vi varken hade rostbiff
eller majs och rödlök toppat med potatissallad i,så gick inte dom mackorna
av för hackor precis.
 
Skål tamme Crafoord & välkomna hit sa vi sen och njöt som bara vi kunde.
Jag hade varit smart och tagit med en barnsäker mugg som synes,men det
hjälpte fan inte mycket,för jag klarade ändå av konststycket att spilla redan
vid ihällandet,så halva väskan blev våt av dricka.
Tur att det inte va Morberg iaf,honom vill jag inte ha bland mina privata
och mycket utvalda ägodelar.
Hade just sett ut om han legat bland lypsyl och tamponger och skvalpat lixom.
 
Kvällen var som sagt alldeles underbar,och naturligtvis måste man ju
fota lite runtomkring.
 
Hela skogsbacken nermot vattnet bakom var full med glada
besökare,den ena efter den andra med öl,vin och matsäck
i högsta beredskap.
För det finns väl inget så härligt som att få äta ute,typ!
 
Det var inte bara vi som tyckte om att äta i det fria,även den här krabaten
behövde fylla på förråden.
Kör till tänkte jag,det finns så det räcker åt dej oxå.
Lite överdrivet att BARA dricka kan tyckas,men alla vill ju inte ha
nåt tuggbart när det festas!
 
Han gömde sej lite bakom träpelaren vår lille Wille-räv,men när han väl tittade
fram,så naturligtvis riktade han blicken PRECIS åt vårt håll.
Han kanske såg min färgmatchning trots allt,så det var därför.
Eller så hade han aldrig sett en 48-taggare från vischan förr.
 
Sen frågade han om man fick dricka på scenen och publiken svarade ja,vad
annars lixom när man ÄR just på vischan.
Hade gärna velat veta vad han hade i glaset,för jag antar att det INTE var
Morberg iaf.
Och så konstaterade jag att "fågelbenen" faktiskt gjorde sej aningen bättre
i långbrallor än i shorts,även om jag tycker att typ chinos kanske inte passar
alla benmodeller.
 
Efter att Wille sagt "tack & hej för sej",avslutade vi kvällen med en snabb
promenad en bit bort och bara njöt alla tre.
 
"Tightsbruttan" kunde inte hålla sej,utan satte sej och lyssnade på en filmsnutt
med Wille som hon spelat in.
Förvisso var han över förväntan väldigt bra,men att vilja ta upp så mycket
minnesplats i mobilen vetifan om jag hade tyckt det var värt.
Smaken är som baken turligt nog,och trots allt,hellre Wille än Morberg då´rå!
 
Såhär nöjd var jag över kvällen,mest för det trevliga sällskapets skull,men
oxå för värmen och utsikten.
Så,med denna bild säjer jag:
"Hopp & hej" och ha en härlig torsdag gott folk,själv ska
jag nog åka tillbaka till gårdagens omgivningar.
Dock utan både Wille & Morberg,istället tar jag
med min allra bästa vän,d.v.s kaffetermosen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0