Och så kom svärmorskan

Bäst som jag satt i eftermiddagssolen och
gottade mej med iskallt vatten,så dök hon
upp i sin vita lilla bil.
 
Jag satt på kaffet direkt,för har man suttit
och kört flera mil kan det ju vara gott med
en mugg Gevalia och kanske nåt gott till.
 
Pistagekaka med mjölkchokladganache och jordgubbe
var det som serverades!
 
Vi satte oss på balkongen med fläkten
inom räckhåll,och där hade vi det väldans
trevligt och pratade om både det ena och
det andra i en salig blandning.
 
Hon är så himla lättsam min svärmor,enkel
och nära till skratt mest hela tiden.
Och så tycker jag att det är ganska kul att
få höra om Prinsens bravader som liten.
 
Senare framåt kvällen fick jag mess från
"Tightsbruttan",dagen till ära klädd i kjol
faktiskt.
Hon påminde mej om att jag hade en assiett
hos henne,så jag knatade över för att hämta den.
 
När jag kom dit,dukade hon upp lite onsdagsgott och bjöd mej
att smaka ett glas av nåt nytt vin.
Spontana påhitt som det här är ju alltid ett trevligt litet avbrott,
så jag satt där i dryga halvtimmen innan jag gick hem till
Tv-soffan och laddade för kvällens semifinal i fotboll.
 
Jag hade faktiskt hunnit med en hemmafika på
fm oxå,då när lykthämterskan och hennes man
kom förbi.
Fick en fin blombukett och bjöd dom förstås på
kaffe och "ballehäng".
 
Hon blev nöjd över sin lykta,och jag tackade naturligtvis för det.
 
När klockan drog sej mot 22.30 kom "Lilleman" på
mamma-sonbesök,så vi satte oss på balkongen i
den sköna och mycket ljumma julikvällen och tjattrade
om allt möjligt som bara vi kan.
 
Han skulle laga mat men hade glömt köpa grädde,
så han fick med sej nåra tetror i en påse och kunde
sen börja med sin köttfärssås....strax före midnatt!!!

Det är till att ha sena matvanor!
 
Runt 01.20 kom jag iaf i säng,och inte tusan är det
lättare att få ro nu i värmen även om jag fullkomligt
älskar sommaren.
Fläkten surrar hela nätterna,men iaf!
 
Idag ska jag få hem mormors gamla köksassistent,
sen satan ska det bakas järnet.
Jag ska minsann se till att både mormor och änglarna
däruppe i himlen dansar både mazurka och spelar på
lutorna i ren glädje. ♫♫♪♫ ♥
 
Jag spanade upp mot natthimlen och förberedde "henne"
på vad som komma skall,och jag tyckte nog att det gnistrade
till lite i mörkret.Precis som om hon blinkade med högerögat
åt mej och log.
 
Mångubben var oxå vaken,så jag passade på att knäppa en bild innan
täcket drogs åt sidan och jag sa godnatt!
 
Nu ska jag se till att svärmor får lite frukost,för sen
tar hon "vita faran" och far hem mot kungliga
hufvudstaden igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0