När lokala marknaden ställer upp stånden

Just idag är det visst marknad här i vår
lilla by,eller i samhället om man så vill.
 
Det ska säljas mat och hemgjort och så
ska dom visst ha loppisbord oxå.
 
Jag vet faktiskt inte om jag ska kolla läget
eller ej,vi får se hur det känns i benen och
om huve´t har lust sen.
 
Det är iaf ingen idé att jag tar med plånboken,
för hur många kalkonben får man för 4 kronor?
Inte ens skinnet antar jag.
 
"Stora" & Co kommer och hälsar på mej(oss),så
vi kanske tar en promenad med Wille i vagnen
när jag tänker efter.
Måste ju hinna dricka mitt kaffe och ta det lite
lugnt nu när det är lördag och allt.
 
Först hade vi diskuterat bad på nån liten strand,
men eftersom Wille inte varit helt frisk,så tyckte
jag nog att vi kunde vänta med det.
Man ska inte utsätta dom små liven för onödiga
bacill och ev.förlängda sjukförlopp.
 
Vi har ju hela sommar´n på oss menar jag,för
nu har jag faktiskt läst att hela augusti OCH
september ska bli finfina.
 
Måste nog extrakolla i min kaffesump så det
verkligen stämmer,och kanske oxå karva lite
bark på sydostsidan av nån gammal ek.
 
Ni får ha en fab. lördag gott folk,det är dax
för mej att försöka hitta både kläder och
delar av fejset om jag överhuvudtaget
ska visa mej ute bland folk idag!
 
*Vinkelivink & blink* ;)
 
Välkommen Wille ♥
 
Eller kanske en alldeles färsk morgonbild på sötnöten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0