Mormors lilla assistent

Igår va det äntligen dax för mormors
gamla trotjänare att få dega lite i mitt
kök,så mjöl,smör och andra ingredienser
plockades fram och blandades.
 
OMG,den funkade helt amazing och jag bara njöt där jag
stod vid sidan om medan degkrokarna jobbade.
Man behöver inte köpa nån fancy svindyr illrosa maskin
i nysnitt för att få till en finfin deg,dom gamla rejäla
grejerna funkar ibland mer än utmärkt.
Kanske bättre t.o.m!
 
Kolla resultatet va!
Finaste bullarna med kolasmak.
Jag bredde helt enkelt karamelliserad mjölk emellan!
 
När jag ändå var i farten och kladdade,passade
jag på att göra egna små kexchokladbitar.
Faktum är att jag gjorde kexnougat oxå,för det
är faktiskt ännu godare tycker jag!
 
Det va ganska pilligt och kladdigt,men vad gör man inte för den GODA
sakens skull lixom!
Iaf nån enstaka gång.
 
Nu när jag ser dom,måste jag erkänna att det ser ganska så bra ut trots allt.
 
Egentligen borde jag alls inte fördjupa
mej i bakning och sånt nu,jag har ju 
faktiskt en "Hantverksdag" att tänka på.
 
Men vafan,ombyte förnöjer och det blir
satan så mycket roligare med variation
undertiden.
 
En liten picknickmjölkflaska har jag ändå lyckats knåpa ihop.
 
Och faktiskt oxå en tavla modell mindre,närmare bestämt 15x15 cm.
 
Nu är det full fart på onsdagen som gäller,
ska fixa lite grejer och vara sällskap till
Prinsen som påbörjat sin efterlängtade
och mycket värdefulla semester.
 
Puss & kram...HELA da´n ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0