Jag hann med "andra" bullar,sen blev det mörkt!

Herrejävlar vilka planer jag hade för
gårdagen,skulle hinna så mycket och
försöka få klart lite graveringar.
 
Det började lixom bra!
Skuttade kanske inte upp,men kom iaf
ur sängen redan vid 6.30 tiden igårmorse.
 
Drack mina muggar kaffe och lyxade även 
till det med ett glas juice,innan jag rensade
på köksbänken och tog fram bakgrejer.
 
Hade nämligen hittat ett nytt bullrecept som
jag tänkt modifiera och ville prova direkt.
 
Sweet lord så bra den degen blev,och så gott
dom smakade sen.(testade faktsiskt en liten en)
 
När det var klart och jag även pallat med en
liten graveringsrunda på femton minuter,så
tog jag med mej hundarna,solstolen och våra
vattenflaskor och gick ut i fina vädret.
 
Så långt var allt frid och fröjd,och vi njöt av 
det sköna vädret.
 
Vid middagstid gick vi in en sväng,för kaffetarmen
skrek och disken kallade.
Rättare sagt så hatar jag att ha disk stående.
 
När kaffet var intaget gick jag ut ett tag igen,och
det var då det började.....
Kände mej vimmelkantig och yr som en gnu utan
vatten inom nära räckhåll.
 
Satte mej med huvet mellan benen,drack en klunk
iskallt vatten,satte mej igen....samma sak!
 
Fan så obehagligt!

Till slut tog jag handduken och la mej raklång i
skuggan,slängde sarongen över ryggen och sen-
sen blev det mörkt i ett par timmar.
 
Slog ihop som en klubbad säl och märkte ingenting
som hände runt mej!
 
Har ett vagt minne av att "Prinsen" kom hem på em,
men mer va det inte.
När jag kollade på klockan var den 17.40,och då hade
jag varken hört att det kommit mess eller att det ringt
upprepade gånger!
WTF lixom!
 
Halft snurrig och med dimmiga ögon hasade jag mej iaf in
och kände mej lite lätt lost in space så att säja!
 
På med nåra stänk vatten i fejset för att piggna till,för
"Tightsbruttan" satt minuterna efter på min balle och
tog en "stänkare".
Jag drack JUICE och inget annat vill jag bara meddela!
 
När hon traskat hem,petade jag i mej lite sallad och
en knäckemacka,för timmen efter kom nästa besök
i form av goa Eva som hade hemvägen förbi mej.
 
Vid 00.10 ca,när hon rattade hemåt,DÅ började jag
åter "hitta tillbaka" till det mer normala igen.
 
Idag ska jag INTE sitta i solen iaf,det blir skuggan,
radion och en STOR flaska vatten för min del.
En mer eller mindre bortslösad dag till har jag fan
ingen lust med igen.
Inte tid heller för den delen!
 
 
 
Visst blev dom väl ganska fina!
Jag som typ ALDRIG lyckas med bullar,inte ens i formar,är iaf mer än nöjd!
 
Efter JÄTTEMÅNGA dagars väntan och evigt mejlande,dök det
så upp,det beställda bakpaketet.
Fast igår va jag inte alls sugen på sånt,så det åkte raka vägen 
in i skåpet sålänge!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0