Dubbelt besök och lite nattbakning

Det blev en alldeles ypperlig tisdag
igår oxå,med härligt besök av Eva
hela dagen och på kvällen oxå av 
herr Igelkott!
 
Hej på dej du sa jag,är du hungrig eller vill du bara umgås med tant Majso?
 
Det visade sej att han helst ville käka lite,så jag lämnade honom ifred.
 
Tidigare på dagen hade jag iaf bjudit Eva på en hastigt ihopslängd tårta.
Hon gillade smaken,och det som blev kvar (d.v.s nästan hela) fick hon
med sej hem att göra precis vad hon ville med.
 
Tänkte att hon kanske hade en jävla dumskalle till granne,och isf kunde
ha kastat den rakt i fejset på h*n,men det visade sej att hon givit bort tårtan
till bättre behövande.
Smart tjej det där,för på så sätt slapp jag bry mej om den.
Det är ju som sagt bara kul att pilla ihop dom :)
 
Som sej bör,fick jag runt 22 hugget ett infall att baka igen.
Kom på,att allt inte var färdigbakat till Mia som ju ville 
ha hjälp att fylla sin frys,så jag började med tekakor i form
av hjärtan.
Det ska juSE gott ut när man äter oxå!
 
Fortsatte med mördegskakor och hittepåfyllning toppat med vit choklad.
 
Visst då,det stod ju två äggvitor i kylen,så jag vispade
ihop en marängsmet med hackad ljus choklad i.
Lät dom bli lite halvklara och krämigt sega,förr nog är det
godare än torra och smuliga!?
 
När det var klart gjorde jag en Toscakaka med riktigt smaskig topping.
Och när den stod i ugnen small det till i "hårddisken" däruppe:
varför inte sätta en bulldeg oxå!
 
Nu satte jag förvisso bara en halv sats,men å andra sidan var klockan redan 
över midnatt så det dög gott.
Fyllde med både vaniljsmör OCH Nutella.
 
När dom stod på jäsning passade jag på att diska och röja
upp bland alla bunkar och mjölrester.
 
Vid 01.30 ca,släckte jag i köket och kände mej både nöjd och lite lätt
sockrig i hjärnan.
Nu återstår bara att leverera nattens bakdel till Mia,och det lär ju iaf bli
en nöjd en som tar emot påsarna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0