Det drar sej mot Hantverksdag iaf

Jag har väl aldrig varit så jävla cool
och relaxad som nu.
 
Om det beror på att vädret,härligt umgänge
och att rentav nedvarvning till viss del gjort sitt,
det kan jag faktiskt inte svara på.
 
Fast jag tror det,och det faktum att jag blivit
jävligt mycket bättre på att inte bry mej om
skitsaker och sånt jag inte kan styra över redan
ett par månader i förväg.
 
Så fruktansvärt onödigt med den energin lixom!
 
Jag gör det jag hinner typ,och det jag inte hinner
är det ju ingen jävel som vet att jag inte har gjort.
 
Största huvudbryet nu är väl vad jag ska ha för
kläder på mej imorr´n,kollar man väderkartan
så står det sol & varmt och det är ju lovely,men
då gäller det oxå att tänka smart och INTE ta på
sej nåt tajt jävla linne som klibbar likt tuggummi.
 
Nåväl,får jag bara ner mina grejer i kartongerna,
så reder sej väl resten antar jag.
 
Sista små tavlorna ska packas in i silkespapper
och så måste jag hämta bubbelplast i förrådet.
 
Gårdagen innehöll både pyssel & kvalitetstid med
min kära "Lilleman",vi drog till Hulda och hennes
lilla sommarfik en bit bort.
Där bjöd jag sonen på räkmacka i skön miljö.
Ankor och höns strosade runt där vi satt,och det
var ingenting som störde.
 
Dessutom drog Huldas äldsting (privata nagelteknologen)
av nåra trudelutter på sitt dragspel,så vi fick spis för
örona oxå där vi satt.
 
Nu återstår som sagt bara lite light planering och
dom sista rycken,sen får jag nog anse mej klar.
 
Kram då ♥
 
Här har vi en av dom nyss färdiga tavlorna!
 
Man skulle kunna kalla dom badankor,men skålen var för liten,så vi
skiter helt enkelt i det.
Gunda hette visst en av dom iaf!
 
Värsta proffset har hon blivit,och jag sjöng med som den halvpensio jag är.
Lite allsång på landet typ.
 
Sonen lekte i dragspelsväskan....
 
Lilla gubben i lådan om man säjer så.
 
"Lilleman" hade mest sjå att hålla getingarna borta från
räkmackan,och det gick visst ganska bra trots allt.
 
Det här KAN ha varit Gertrud,jag vet inte så noga.
Vi tackade iaf för oss och sen var det järnet hem till tvättstugan!
 
Såvaremeddet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0