Det blev inget Bora Bora

Det blev tamme fan ingen skärgårdstur heller!

Tyckte jag just slumrat till efter en ren helvetesnatt
med värk all over,och vaknade med ett sånt där äckelryck
och fick se att klockan närmade sej 11.00.
 
Ameh va i hela glödheta lördagsmorgondiset,jag som
skulle ha gått upp senast 7 för att fixa tårtan och sen
packat lilla matsäcken för att träffa "Friskis & Svettisdonnan"!

Blev jävlarimej inget med det!
 
Kom förvisso inte i säng före 03,och knäppte inte av Tv´n
förrän vid fem hugget,men ändå,VAD hände lixom?
 
Jorå,det kan jag med all säkerhet ge er svaret på,för när
jag stapplat upp som en knarrig gammal läderfåtölj med
gistna ben och dålig stoppning och kommer ut i köket,det
är DÅ jag ser min lilla,lilla men ack så viktiga tablett.
 
Där ligger den kvar på bänken och bara hånler som värsta
idioten och rör sej inte ur fläcken!
Jävla skittablett.
(och skitdumma,klantiga glömska JAG!)
 
Fick värsta lusten att bara mortla sönder fanskapet och
strö smulorna i toaletten,alternativt ge mej själv en lavett
och pratat lite allvar,men jag orkade inte ens det!
 
Istället var jag smart och svalde den,aningen försent
men med hopp om att det iaf inte skulle kännas sämre
när jag fått i mej mina muggar kaffe och lugnat mej lite.
 
Det BLEV något bättre,och då var det bara att sätta en 
jävla fart med tårtan.
 
Lättare sagt än gjort i den värme som nu råder!
Ingenting funkade som det skulle,och tårtjäveln åkte
ut och in ur kylen i flera omgångar.Omedgörlig är orde
 
Det jag föresatt mej att göra med den i dekorationssyfte,
det kunde jag ju fetglömma direkt,istället blev det typ
ackordsdekorering och det kändes som om Gunde stod
bakom och flåsade mej i nacken:
"SKYNDA,SKYNDA,SKYYYYYNDAAA,ingenting är OOOMÖJLIGT"!
 
Och vafan vet han om det lixom,han åkte ju bara skidor
när det begav sej,och då var det satan så mycket kallare!
 
Det BLEV en tårta iaf,om än lite halvt tjoffsig och
aningen sisådär.Men jubilaren blev glad,tydligen
så glad att tårarna kom på´n,och så smakade den
visst inte alls så tokigt heller!
 
Det va den till viss del halvkasserade lörda´n,
imorrn äre en ny dag,och då SKA jag bara
ha druckit min första mugg kaffe INNAN klockan
blivit 07.15...annars jäklar blir det synd om mej 
och hårdhandskarna åker på DIREKT!
 
Döskallar i mängder var det beställt,och det blev det oxå!
Vissa sprayade med silverfärg till på köpet.
 
Naturligtvis tyckte jag att han skulle få sitt namn på den oxå!
 
Det va den beställningen och därtill utmaning en somrig och väldigt
varm dag i slutet på juli.
Slutet gott och det mesta skapligt bra,till slut!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Du ska vara supernöjd med tårtan. Det var ju vi och gästerna tyckte den var cool och jättegod. Kramar.

2014-07-28 @ 10:30:00
Postat av: Majso svarar:

Tack snälla du/ni =)
Jorå,jag är ganska nöjd trots allt,och huvudsaken är ju
att H blev det.DET väger upp allt ;)
Massor med kramar från moi ;) ♥♥♥

2014-07-28 @ 14:22:55
URL: http://majdesajn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0