RASRISK MEGA......IGEN!

Varje gång det kommer mycket snö här
över huset Gud glömde tenderar mitt
balkongtak att braka in,och det spelar
ingen roll att jag själv förstärkt den med
hjälp av en fd granne.
 
Taket bågnar och ser ut som en ostkrok
när snömassorna ligger där ovanpå och
tynger ner,för det vet vi ju,hur jävla tung
packad snö blir.
 
M.a.o måste jag ringa lilla rara värden
och be att det fixas utifrån INNAN jag har
hela alperna utanför balkongdörr´n.
 
Igårkväll (läs:inatt),försökte jag peta bort
iaf "liiite" av snön och få ner den,men
sen kom jag på att det bor folk under mej,
och dessutom:VARFÖR ska jag hålla på
och mecka med såna grejer,jag är ju för
fan hyresgäst och INTE nån jävla "hustomte"!
 
I vilket fall somhelst,så ville jag lixom inte
slabba ner heltäckningsmattan på ballen
med en massa snö,så jag fick helt enkelt
TA IN delar av den.
 
Visst då,och där låg den så vit och vacker
i diskhon i omgångar.
 
Men hallå tänkte jag,du hatar att va UTE
i snön och frysa,men nu när du ändå har
lite inne,gör nåt kreativt.
Så det gjorde jag...i sena onsdagstimmen.
 
Rättare sagt i early torsdagstid faktiskt.
 
Och,med denna lilla skapelse mitt i allt
nya snöande (iaf här hos mej),vill jag
bara önska ALLA en riktigt härlig torsdag.
 
"Låt barnasinnet va med"!
 
En "snösnubbe" med partystass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0