När äggen är slut i fabriken bör man inte fylla på med fler!

Jag va ju som bekant förbannat hurtig och
väldigt "o-jag" igår då jag tog en morron-
prommis FÖRE kaffet.
Och bara för att jag då va det,så testade
jag att äta lite youhurt en stund efter att
jag kommit tillbaka.
 
Jo,för tydligen ska man ju äta "nåt" inom
en timme då man typ "motionerat".
(jag räknar iaf DET som min motion)
 
Grejen är den,att jag inte på nåra villkor
kan käka frulle annars,inte förrän jag varit
vaken minst tre-fyra timmar.
 
Det gick ganska bra faktiskt,så när klockan
drog sej mot middagstid,tänkte jag att då
käkar jag väl upp dom två kokta äggen som
låg på bänken.
 
Protein vet ni,det ska tydligen oxå va skapligt
ofarligt och så.
På med lite kaviar och sen satt jag länge där
med skeden och grävde i den perfekta och
lagom mjuka gulan.
 
Jorå,det funkade skapligt med lite vatten till
och strax därefter en påtår.
 
MEN,efter cirka en timme kom magvärken och
illamåendet från helvetet.
Det snurrade i kupan,och jag trodde jag skulle
spy rakt ut på golvet.
(värre än all PMS sammantaget)
 
Kunde masa mej in till soffan och la mej raklång
pustandes och ojande.
 
Fy.för,FAN!
Aldrig mera kokta ägg.
ALDRIG!
 
Har man inga ägg kvar i "kopieringsmaskinen",
kan det jävlar i mej inte va bra att fylla på med
två lagom kokta precis.
 
Fatta chocken som uppstod där nere i magen
när det trillar ner två i jämförelse mot standard-
ägg stora bumlingar.
Toppade med kaviar!
 
Förlåt lilla kroppen min,är det slut med ägg
så är det och då ska man inte ersätta det
med mer elände!
 
Omelett kanske kan funka bättre,jag menar:
det har ju varit ganska rörigt därnere fram
och tillbaka så man får nog va lite smidig
och tillmötesgående OM man nu ska experimentera!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0